Home

Schande

2 juni 2012

Schande.
Zo’n schoon initiatief, en Fietsbult schreef er niet over.
Daarom, op de uiterste valreep:

SAVEM is een samentrekking van het Engelse SAVE en THEM, “Red hen”, maar ook van SAVE en MAARTEN, mijn broer die als 13-jarige overleed in het Belgische verkeer.

Met SAVEM hoop ik dat je bewuster zal rijden met je wagen, en liever nog, dat je je wagen laat voor wat het is en wat meer je fiets zou nemen !

Op deze site kan je het SAVE charter tekenen, 7 gedragscodes die, als iedereen ze zou volgen, een veiliger verkeer zouden opleveren.

De SAVE CHARTER werd ontwikkeld door OVK, Ouders van Verongelukte Kinderen. Kijk zeker eens op deze link!

Je kan SAVEM ook steunen door onze T-shirt te dragen, en door mee te fietsen op onze SAVEM TOUR op 2 juni, om 11u in Gent. We vertrekken met z’n allen op het Sint-Pietersplein voor een tochtje van 12km. Na een uurtje zijn we terug en overhandigen we de verzamelde handtekeningen aan onze Vlaamse Minister van Mobiliteit.

Zorg dat je er bij bent en neem al je fietsende vrienden en familie mee ! Het belooft een onvergetelijke dag te worden.

Straten voor mensen !

Groetjes !

Joris, altijd broer van Maarten.

4 Responses to “Schande”

  1. Lies Says:

    Het was inderdaad een mooie en sfeervolle tocht. En wat een geluk dat we hadden met het weer.

  2. Ronnius Says:

    Door het bericht hier nog net op tijd te weten gekomen van de optocht. Ik heb meegereden en foto’s genomen http://liggendfietsen.blogspot.com


  3. Aan Lies en Ronnius : dankjewel om erbij te zijn – dat maakt jullie erg toffe mensen. Ronnius, was jij de man in die super coole zwarte ligfiets dan ??

    • Ronnius Says:

      Nee dat is Frederic, ik reed met de rode trike, met rode vlag, rode zijtassen aan de zitting en blauwe (pot)helm. Op de eerste foto van het “verslag” op mijn blog zie je mijn trike rechtsonder.

      (ps: ik heb deze maand 15 jaar geleden mijn auto verkocht, en doe het sindsdien helemaal zonder).


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 902 andere volgers

