Home

Handen klaar

18 juni 2012

De zo goed als dagelijkse fietsrit naar en van het station is en blijft een oefening in rustig blijven.
Ik vermoed dat dit voor elke weggebruiker zo is.
Deze week was het meermaals prijs.
Een dame met L op de achterruit reed traag alvorens vanop de ring rechtsaf de Maria Van Bourgondiëstraat in te slaan, waaruit ik verkeerdelijk concludeerde dat ze me gezien had.
Mijn handen zaten klaar, en mijn remmen waren in goede staat.

Ook in deze situatie zaten mijn handen even klaar:

12jun12, 07u41, Forelstraat

Tijdens de ochtendspits een volledig rijvak op een drukke fietsroute zomaar blokkeren, no problem.
En dan:

12jun12, 07u45, Sint-Lievenslaan

Waarom verlengde men de overkapping niet tot en met het fietspad?
Aan de overkant bij Terplaetenbrug staat een werfcontainer al een tijdje deels op het fietspad.

En dit, tja, dan moet je zéér kalm proberen blijven:

14jun12, 13u01, Gaston Crommenlaan

Stel, een politiepatrouille passeert langs deze situaties, zou ze dan ingrijpen?

8 Responses to “Handen klaar”

  1. Jonathan Says:

    Natuurlijk grijpt die politiepatrouille niet in, zelfs niet als je hen tegenhoudt en attent maakt op deze gevaarlijke situatie (really, you should try it). En waarom niet? “Dat is nu onze taak niet” klinkt het dan. Je zou voor minder…

  2. Frans Says:

    Ik heb dezelfde ervaring opgedaan tijdens een fietsdodenwake. We fietsten onder politiebegeleiding langs verschillende foutparkeerders op het fietspad. Onze begeleiders gaven geen kik: niet hun taak.

  3. stephan Says:

    Best bellen naar 101 om de klacht te melden: hoe meer er bellen…: zo werkt dat nu eenmaal.

  4. Hilde Says:

    Ik heb ooit een combi op het fietspad zien staan. Ze moesten aanwezig zijn bij het wegslepen van een foutgeparkeerd voertuig…..
    Ik geef eerlijk toe dat ik toen geen puf had om een opmerking te maken. Bij het voorbijsteken van de combi op de drukke Antwerpsesteenweg, werd ik in gehaald door een wagen die me op een haar na miste. Bovendien reed hij toen veel sneller dan de daar toegestane 30 km per uur.
    “Soms word ik daar zo moe-oe van….”

  5. Ronnius Says:

    Dat de politie niet reageert op foutparkeerders is omdat de burgemeester foutparkeerders geen prioriteit vind. Zo simpel is het. Ik heb ooit eens een verslag gelezen (op het internet) van een gemeenteraad in Gent met huidig burgemeester. Daarentegen beweert hij wel van Gent een fietsstad te willen maken… tegenstrijdig is hij niet :-(

    • Eva Says:

      Vorige week zag ik twee agenten op de fiets die de bestuurder van een foutparkeerder om zijn papieren vroegen (of boete gaven?). Was wel in Brussel. Maar wat in Brussel kan, kan in Gent zeker. Om maar te zeggen: ‘t is niet altijd enkel kommer en kwel, en meer agenten op de fiets!


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 809 andere volgers

