Bereikbaarheid

Ook ik ging vorige week aardbeien smullen in Drongen in de de Bekwame BoonZààààlig: aardbei-ijs, aardbij-taart, aardbij-puur, en een bier waarvan ik de naam, maar nog niet de smaak vergeten ben. De vrienden-overburen vertrokken daarheen nèt toen ik middenin de kelder een Berlijnse muur van rommel gebouwd had. Ik ben ze dan maar een halfuurtje later achterna gefietst. Alsmaar rechtdoor langs de Coupure en Brugse Vaart, dan naar links, effe stoppen voor de tegenliggende bus in het zeer smalle stuk Zuidbroek, dan een versleten fietspad op (Beekstraat),8jun08 Beekstraat de R4 en ringvaart over, en direct naar rechts richting het schitterende R4fietspad. Mooi parcours. Maar dan? Ik wil naar links de landweg op, maar da’s blijkbaar alleen voor auto’s. Er is geen verbindingsstukje tussen fietspad en rijweg. Foutje in de aanleg zullen we maar zeggen. Kan snel rechtgezet worden.8juni08 Beekstraat          Met dit weer is dat niks, maar ik kan me inbeelden dat de doelgroep van de Bekwame Boon zich niet steeds bij zonneschijn verplaats. Ik weet het niet hoor, maar ik vermoed dat die doelgroep (jongeren) vaak met de fiets komt. Dan is een degelijke kruispuntverlichting ook geen luxe denk ik.8jun08 Buitenring Drongen         Het fietspad langs de R4 is de max. Ik las dat men geluidsschermen plant ergens langs de R4 in Drongen. Hopelijk zet men ze tussen het fietspad en de rijweg.   
 

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

2 gedachten over “Bereikbaarheid”

  1. Fietspad langs de R4 de max? Dan moet je wel abstractie maken van de voor fietsers levensgevaarlijke kruispunten (op- en afritten), behalve ter hoogte van Flanders Expo (fietstunnels). Om tot die “max” te komen moest er op dat maxfietspad eerst een jonge fietser onder de wielen van een auto sterven (ter hoogte van Bostoen/Crul): pas dan kwamen er vangrails tussen grote ring en fietspad. Langs de R4-Industrieweg is dat nog altijd niet gebeurd en vliegen motorrijtuigen tegen dikwijls meer dan 90km per uur (van “max” gesproken) langs het fietspad (enkel stippellijntjes). Het alternatief, de parallelle Industrieweg zónder fietspad, is even gevaarlijk, want over deze kilometerslange rechte lijn is “zone 50” theorie.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s