Home

Peeters en Pichal

27 november 2008

Peeters en Pichal is momenteel bezig over fietsdiefstallen. Boeiend. Ze hadden ook gisteren en eergisteren fietsdiefstallen als thema. Je kan die uitzendingen beluisteren op hun site. Vanavond Gisteren (woensdag) ook in Volt.

Dit was de oogst van een rondje fietssloten rapen aan station Gent Sint-Pieters:

18maa07 Sint-Denijslaan
18maa07 Sint-Denijslaan

Het puberaal gedrag van voor de lol stelende studenten zal wel nooit stoppen, dat is het lot van een studentenstad. Daar kunnen u en ik rustig op reageren, maar mogen we niks verwachten van de politie. Het georganiseerde camionetvullen zou toch es op het prioriteitenlijstje van de politie mogen geraken. Daar kunnen u en ik weinig aan verhelpen.

29okt08 10u02 Dampoortparking
29okt08 10u02 Dampoortparking

Voor wie zin heeft: dit zijn alle berichten over fietsstallingen.

5 Responses to “Peeters en Pichal”

  1. Frans Says:

    Waardeloze fietssloten: een schande dat die nog in de handel verkrijgbaar zijn. Hetzelfde geldt voor fietslichten. Voor minder haalt men etenswaren of speelgoed uit de rekken.

  2. fietsbult Says:

    Je kan de uitzending deze week vlot herbekijken. Een vertegenwoordiger van Binnenlandse Zaken was verrassend duidelijk: het interesseert hen niet. Volgende zomer een campagnetje om gemeentes te motiveren, and that’s it. Zou men dit ook met auto’s zo doen?

  3. zeezicht Says:

    Mijn (dure) fiets is gegraveerd door de politiedienst. Dat kan je hier gratis laten doen en dan krijg je een ‘fietspas’. Maar wanneer mijn fiets over de grens wordt meegenomen, wat nut heeft het dan nog?

    • Chris Scuri Says:

      Klopt, is nutteloos eigenlijk. In NL heeft wordt een zgn. uniek RAI-nr. gegraveerd – dat is al veel beter. Men zou dus veel verder moeten gaan: Europese samenwerking (uniformiteit in het systeem), track-and-trace, enz. Maar ja, de politiek, de overheid, wat kan het hen schelen?

  4. Frans Says:

    Het antwoord op die laatste vraag WAS “ja”. Jarenlang was de strijd tegen autodiefstal geen prioriteit, noch voor de overheid, noch voor de auto-industrie, want elke gestolen auto was een nieuwe verkochte auto. Die houding is pas gewijzigd wanneer de link duidelijk werd tussen autodiefstal en zwaar banditisme ( rooftochten met gestolen voertuigen), terwijl sommige merken –vooral Duitse- zo gegeerd bleken bij dieven dat zij moeilijker verkocht raakten. Ik zie niet meteen een link ontstaan tussen fietsdiefstal en zwaar banditisme. Bijgevolg zal Binnenlandse zaken daar ook niet snel een prioriteit van maken.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: