Parkeerkunst (2)

Ik nam deze foto op woensdag. De dag ervoor parkeerde een oplegger die banden kwam lossen lompweg op een deel van de autorijweg.
De chauffeur van de vrachtwagen hieronder had méér respect voor auto’s. Hij wist dat zijn laadklep exact even breed was als dat rood weggetje. Een mens moet toch lossen zonder auto’s te hinderen?

14jan09, 14u17, Antwerpenplein
14jan09, 14u17, Antwerpenplein

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

9 gedachten over “Parkeerkunst (2)”

  1. chapeau voor die chauffeur, je moet toch goed kunnen mikken om netjes het volledige fietspad in te nemen…

    Ach, ik begrijp hen ook wel, zij staan onder tijdsdruk en fietsers zijn meestal een stuk minder mondig en agressief dan autobestuurders als ze geblokkeerd worden. Dus kiezen de chauffeurs meestal voor de weg van de minste weerstand.

    Als iedereen wat begrip heeft voor elkaar komen we ook al een stuk verder.

  2. Eerlijk gezegd: de fietser heeft in dit geval ruimte om relatief veilig uit te wijken. Bovendien is dit geen fietspad (geen stippellijnen) maar een juridisch totaal waardeloze “fietssuggestiestrook”. Zo’n rode loper dient alleen om de perceptie van een fietsbeleid te kweken.

  3. Die kegel staat er ook op een zuinige afstand. Men zou er eigenlijk een gevarendriehoek moeten plaatsen en niet zoals die kegel in het midden maar links en op een afstand van 30 meter. Het zal niet de eertste keer zijn dat een fietser op een laadklep (guillotine) botst. Wraakroepend zo’n toestanden.

  4. Ik zie trouwens geen ‘vlaggetjes’ aan die laadklep en beschermende rubber banden evenmin. (Ja banden genoeg, maar niet waar ze horen.) Verbaliseren die handel!

  5. Ik denk wel dat Frans hier gelijk heeft, die man (of vrouw) maakt hier geen overtreding. Hij parkeert zoveel mogelijk naar rechts om nog zoveel mogelijk weg vrij te laten. Dé schuldige is hier inderdaad de fietssugestiestrook die fietsers totaal geen rechten geeft.

    Als er een fietspad staat aangegeven zijn het trouwens meestal niet de “professionele laders en lossers” die er op stilstaan, maar de occasionele…

    Bovendien, als

  6. Ik werd dus gepakt op gezichtsbedrog, en dat zou die vrachtwagenbestuurder ook kunnen beweren indien hij vervolgd wordt. Als dit echt een “volwaardig fietspad” is, dan zou dat (zeker aan de Dampoort) volledig afgeschermd moeten worden zodat het voor een vrachtwagen of auto fysisch onmogelijk is om er te staan. Maar zover durft de wegbeheerder blijkbaar niet gaan. Dit fietspad is duidelijk ontworpen in functie van een zeker gedoogbeleid.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s