Boordstenen (1)

Dit is een echte fietsbult, zoals er massa’s zijn:

15nov08, 15u24, Serafijnstraat
15nov08, 15u24, Serafijnstraat
Boordstenen zijn het betonnen bewijs hoe wegenontwerpers en zeker wegenwerkers moeten leren fietsdenken. Denken aan details voor fietscomfort.
15nov08, 15u24, Serafijnstraat
15nov08, 15u24, Serafijnstraat
Dit is een sociale woonwijk uit het einde van de 20e eeuw. Het fietspad kreeg een bult. De garagepoort ernaast kreeg alle zorg: een rustige oprit, geen autobult.
15nov08, 15u24, Serafijnstraat
15nov08, 15u24, Serafijnstraat

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

2 gedachten over “Boordstenen (1)”

  1. Autobulten (verkeersplateaus) liggen doorgaans dwars over de weg, hun aanleg en onderhoud zijn peperduur en ze zijn bovendien veel minder efficiënt dan deze fietsbulten. Boordstenen hebben soms ook wel andere functies, onder meer de afwatering begeleiden naar de rioolmonden.

  2. Zelfde situatie aan het recent aangelegde Veermanplein.

    Als je van op de brug direct rechts afslaat, dan is de kans op valpartijen groot, zeker bij nat weer.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: