Kennedylaan (1)

Vanuit de Motorstraat kom je de lange John Kennedylaan opgereden. Ook al loopt de invoegstrook voor auto’s parallel, toch voelt het aanliggende verhoogde fietspad niet comfortabel en veilig aan.

01dec09, 9u43, John Kennedylaan
Ik vermoed dat men hier ooit koos voor de goedkoopste oplossing: een boordsteen, een fietspad, en klaar. Het zal op deze as vaker blijken: er is ruimte zat voor een vrijliggend fietspad.
01dec09, 9u43, John Kennedylaan
Het fietspad is niet versleten, maar ook al is het niet zo oud, toch is het niet in prima staat.
01dec09, 09u43, John Kennedylaan
Hat pad loopt tot aan het eerstvolgende kruispunt met Slotendries. Daar wordt het pad (lichtjes) vrijliggend.
01dec09, 9u44, John Kennedylaan

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

Eén gedachte over “Kennedylaan (1)”

  1. Typisch aan de laatste foto: een baan waar je met de auto 90 mag doen, en een vangrail rechts van het fietspad. Vermoedelijk om te voorkomen dat fietsers die 90 km/uur rijden de gracht inrijden. Mijn opvatting: als het de moeite is om een vangrail te zetten, is het de moeite om de vangrail links van het fietspad te zetten (behalve bij ravijnen of zo, maar er zijn niet heel veel ravijnen in Vlaanderen).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s