Kennedylaan (6): Oostakkerse kruispunten

Kruispunten zijn pure poëzie. Dramatisch en ernstig. Vaak onleesbaar onbegrijpelijk, behalve voor wie ze “schreef”.

Op een fotoreeks zie je soms meer dan onderweg op de fiets. Neem nu de inrichting van Oostakkerse kruispunten op de Kennedylaan. Dit kruispunt bekeken we al: een klein waarschuwingsbordje voor fietsers, and that’s it.
Het kruispunt met de Driezwaantjesstraat is helemaal anders: pijlen op de weg om een naderend kruispunt aan te duiden, en dan een verbodsbord dat aangeeft dat je niet mag afslaan (en voor wie snel kan lezen: minder dan 3,5 ton mag wèl afslaan). Dat bord verstopt een beetje het waarschuwingsbord voor fietsers:

01dec09, 9u53, John Kennedylaan / Driezwaantjesstraat
Twee kruispunten verder is er weer enkel het waarschuwingsbord voor fietsers, en is de vrije strook langs de Kennedybaan ingenomen door de oprit van een stellingbedrijf.
01dec09, 9u57, John Kennedylaan / Ledergemstraat
Weird.Op het stadsplan staat dit bedrijf in een strook groen.

Het kruispunt met de Langerbruggestraat heeft verkeerslichten, géén pijlen op het wegdek, en het verbodsbord om rechts af te slaan ligt omver getrokken in de gracht:

01dec09, 9u58, John Kennedylaan / Langerbruggestraat
Hier ergens schreef Hugo Claus misschien zijn Oostakkerse gedichten.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

Eén gedachte over “Kennedylaan (6): Oostakkerse kruispunten”

  1. persbericht:

    Eind maart 2011 wordt de Ledergemstraat ter hoogte van de R4 (John Kennedylaan) afgesloten voor het gemotoriseerde verkeer, zoals dat eerder al gebeurde voor de Driezwaantjesstraat en de Kleemstraat. Voor fietsers blijft de verbinding wel behouden.

    Het afsluiten van de verbinding met de R4 is nodig om het vele sluipverkeer in de Ledergemstraat weg te nemen. Het knippen van de R4-verbindingen met de Driezwaantjesstraat en de Kleemstraat eind 2009 veroorzaakte een duidelijke toename van het verkeer in de Ledergemstraat. De straat werd daarop enkel toegankelijk gemaakt voor plaatselijk verkeer, maar dat leverde geen echte verbetering op. Daarom is nu beslist om de verbinding met de R4 te knippen.

    http://www.gent.be/eCache/THE/4/138.cmVjPTE2ODU2NA.html

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s