Karavaan

’s Morgens op de trein zie ik vaak de lange karavaan fietsers.
Ze zijn met velen.
De karavaan trekt van Ledeberg naar het station.
Of van Merelbeke naar de univ.
Of van Gent naar het UZ.
Of van Sint-Amandberg naar Ivago.
Of van Ledeberg naar de lagere school.

03jun10, 07u51, Burggravenlaan / Ottergemsesteenweg

03jun10, 07u53, Burggravenlaan / Ottergemsesteenweg

Infrastructuur trekt gebruikers aan.
Wat doe je als er veel gebruikers zijn, maar nog geen infrastructuur?
Wat doe je met een kruispunt met drie rijstroken voor auto’s, maar geen fietspad of vooropstelstrook?
03jun10, 7u54, Burggravenlaan

03jun10, 07u55, Burggravenlaan

03jun10, 7u58, Burggravenlaan
De karavaan laat zich niet afschrikken door een bultbrug.
Deze fietsas verdient beter.
03jun10, 08u01, Stropbrug
De vier rijvakken dienen nergens voor.
Twee volstaat.
Dan heb je genoeg ruimte voor een BUSstrook richting station, en brede fietspaden.
Voorlopig kan dit met verf.
03jun10, 08u04, Stropbrug
De fietsers zijn er al.
Nu de rest nog.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

2 gedachten over “Karavaan”

  1. Ik vraag me inderdaad elke morgen af waarom daar 4 rijstroken zijn. Verder moet alles terug op 2 rijvakken. Dit zet aan tot race-gedrag en de fietser hobbelt verder in de goot… Wat een luxe zou hier mogelijk zijn, zowel voor fietser, auto (Opstelstrook naar Crommenlaan) als voor bus (Opstelstrook naar Stropkaai)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s