Veiligheidscoördinator

Elke werf heeft een veiligheidscoördinator.
Misschien is de coördinator van de werf Gent Sint-Pieters enkel bezorgd om de veiligheid van de bouwvakkers.
De rest doet er precies niet toe.
Zich mengen met het tramverkeer was jaren verboden, en nu plots de norm.

21jun10, 18u49, Koningin Maria Hendrikaplein

21jun10, 18u49, Koningin Maria Hendrikaplein

21jun10, 18u50, Koningin Maria Hendrikaplein

Hoe passeert men elkaar hier in de ochtendspits?
21jun10, 18u50, Koningin Maria Hendrikaplein

Naar degelijke signalisatie mag je fluiten.
Ook dat is de norm rondom de werf Gent Sint-Pieters.
Morgen nog een voorbeeld hiervan.

Zowel donderdag als vandaag zag je nonstop zoekende blikken.
Waar is de “uitgang”?

17jun10, 20u21, Koningin Maria Hendrikaplein

21jun10, 18u51, Koningin Maria Hendrikaplein

Deze mountainbikepiste is gratis:
21jun10, 18u51, Koningin Maria Hendrikaplein

Extra moeilijheidsgraad: de piste wordt steeds smaller.
17jun10, 20u22, Koningin Maria Hendrikaplein

Positief afronden.
Het allergevaarlijkste punt ,de “ingang” naar de tramsporen, kreeg goede signalisatie:
21jun10, 18u48, Koningin Maria Hendrikaplein

17jun10, 20u23, Koningin Maria Hendrikaplein

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

6 gedachten over “Veiligheidscoördinator”

  1. Op dit moment is het daar levensgevaarlijk, ik passeer er twee keer per dag. Het is een ware kunst om tussen fietsers, voetgangers en tramsporen te manoevreren. Tussendoor krijg je nog een paar boze blikken van buschauffeurs die op die plek de bushaltes willen indraaien.
    Waar je de laatste foto hebt getrokken staat nu een bord dat het verboden is voor fietsers, zonder duidelijke aanduiding waar je dan wel mag oversteken. Het enige alternatief is 100m verder rijden en dan via de tramsporen terug rijden. Dat is allemaal niet goed voor mijn ochtendhumeur.

  2. zouden ze op het Infopunt van het project jouw blog lezen? Lijkt me geen slechte zaak. Het was vroeger al moeilijk wanneer je er met fietsende kinderen moest passeren, nu is het helemaal van de pot gerukt. Hier moet toch een andere manier voor zijn?

  3. “Het allergevaarlijkste punt ,de “ingang” naar de tramsporen, kreeg goede signalisatie”. Sorry, maar een verbodsteken (witte cirkel met rode rand) met daarin een met de hand geschetste fiets, is geen goed signalisatie. Sinds het begin van de werken rond het Sint-Pietersstation is de signalisatie een boeltje. Soms werd het zo gortig dat zelf de politie niet meer wist hoe verbaliseren: fietsers vlogen op de bon voor een niet-overtreding.
    Overigens is het ongelooflijk dat een “hoofdfietsas” zomaar wordt doorgeknipt (“fietsers afstappen”) zonder dat men de moeite doet om een alternatief uit te werken. Voor autoverkeer doet men die moeite altijd.

  4. Ben er daarnet nog gepasseerd (komende van de Patijntjesstraat). Heel even zijn er borden “wegomlegging fietsers” en “wegomlegging voetgangers”, even verder alleen nog “wegomlegging voetgangers” en een verbodsbord voor alle (niet-voetgangers-)verkeer. Een zootje. En, zoals Frans schrijft, wiens fout is dat volgens de Gentse politie? Juist ja, de fietsers, en dus krijgen die een boete terwijl ze niet eens een reglement overtreden. Faut le faire.

    1. Update: daarstraks was er één ding veranderd aan heel de knoeiboel. Wat zal u vragen? ….
      Het bord-met-ingeschilderde-fiets was vervangen door een echt verkeersbord. Gelukkig is er nog ergens iemand die de juiste prioriteiten legt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s