Verhuis, aflevering 23

Tja, de volgende verhuis van fietsrekken is nabij:

31aug10, 16u30, Sint-Denijslaan

10 september, 10 september, 10 september.
31aug10, 16u30, Sint-Denijslaan

Het positieve verhaal: de rekken moeten weg omdat de huizen ernaast gesloopt worden.
Na de sloop komen er op deze grond voorlopige fietstallingen, ter vervanging van die in de Voskenslaantunnel, die binnenkort dicht gaat.
Het negatieve verhaal: ondertussen trek je met je fiets maar (weer) even je plan.
Hopelijk ben ik fout, maar ik vrees ervoor: nergens lees je waar deze rekken ondertussen geplaatst worden.

Wie begrijpt waarom er zoveel geld afkon om op de Fabiolalaan een tijdelijke autoparking te bouwen (waarvan in de praktijk 1 van de 3 lagen zo goed als leeg staat) en géén geld om een tijdelijke fietsparking met verdiepingen te bouwen (met gegarandeerd een verdiep te weinig)?

Een suggestie.
De nieuwe ondergrondse autoparking gaat eind dit jaar open.
De metalen constructie kan daarna verhuizen naar de Dampoort, als nieuwe tijdelijke fietsstalling.
Succes gegarandeerd.
Nice Idea?

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

5 gedachten over “Verhuis, aflevering 23”

  1. Ik heb nog een tweede suggestie: een deeltje van de nieuwe ondergrondse autoparking, dichtst tegen het station aan, wordt gebruikt om fietsrekken te plaatsen, zodat de schaarste aan de voorkant van het station de komende jaren wordt weggewerkt.

    Doordat de toekomstige ondergrondse fietsenstallingen dicht tegen het station komen te liggen (positief), zal het immers nog jaren duren voor ze klaar zijn (negatief).

  2. Twee schitterende suggesties! Ik zie echt geen tegenargumenten voor de suggestie van Dries0, wel drogredenen (zelfverklaarde vip’s die de parkeerruimte dichtbij het station opeisen, niet geplande fietstoegang,…).

  3. Helaas komt de tweede suggestie er niet:

    “In de ondergrondse parkeergarage is voorlopig nog geen plaats voor fietsen. ‘Fietsers zullen er pas in kunnen als we voor het station een toegangshelling hebben uitgegraven. Die werken beginnen ook vanaf november, maar het duurt wellicht tot 2012 voor ze voltooid zijn. Tot die tijd willen we voorlopige fietsenstallingen plaatsen op het toekomstige Mathildeplein. Dat komt op de plaats waar nu nog die vroegere cafeetjes staan aan de Sint-Denijslaan. Die worden eerstdaags gesloopt.”

    http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=D92URMSH&postcode=9000

  4. Na het sluiten van de Voskenslaantunnel ligt het merendeel van de fietsenstallingen dus aan de moeilijker bereikbare achterkant van het station.

    Om ook aan de voorkant voldoende stallingen te houden, zou men enkele tientallen parkeerplaatsen in de Astridlaan kunnen upgraden naar enkele honderden fietsenstallingen…

  5. Dacht net hetzelfde als jou toen ik die borden zag staan. En de laatste weken van het schooljaar was het al flink zoeken naar vrije plekjes. Als ze die stallingen er nu nog van tussen halen ben ik benieuwd naar het resultaat… Fijne blog trouwens!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s