Home

Angststrook

13 september 2010

De nieuwe woorden blijven uit de lucht vallen.
Na de mosselfiets las ik vandaag in de Gentenaar over de lokfiets.
Het woord alleen al is grandioos.
Wie belt de van Dale?

Een paar jaar geleden was ik gechoqueerd door het woord “moordstrookje”.
Hiermee werd bedoeld: een smal betonnen fietspadstrookje palend aan een drukke autoweg.
Wie kent dit niet?
Wel, naar analogie hiermee is dit mijn hoogstpersoonlijk “angststrookje”:

02jul10, 15u35, Emile Clauslaan


Het is een versmalling in het fietspad, net op een plaats waar ik me als fietser het meest kwetsbaar voel.
Op deze scherpe bocht in een lichte afzink zie je bussen, vrachtwagens en auto’s met de regelmaat van de klok buiten de lijntjes kleuren.
En waarom is er een versmalling van het fietspad?
Net om ze de nodige ruimte te geven.
Hier voel ik me soms Calimero.
Ik durf er als assertieve fietser passeren, maar wat met ouders met kinderen?
Waarom trok men het prima fietspad van de Van Rijsselberghedreef niet door tot aan de Burggravenlaan, of toch minstens tot aan de Fortlaan?

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 669 andere volgers

