Home

Wegomleggingen

14 september 2010

3 waarschuwingen voor moeilijker fietsverkeer:
* Door de start van de werken aan de sluis is de as tussen Bavobrug en Bisdomkaai via de Oude Beestenmarkt deels afgesloten. Geen nieuws hiervan op de site van de stad of bouwheer Waterwegen en Zeekanaal. Toch liever eerst communicatie, dan pas start van de werf. Wie de werf Gent-Sint-Pieters volgt weet hoeveel aannemers van openbare werken zich (kunnen) permitteren.
* Op de kleine ring R40 vernieuwt het Vlaams Gewest de bocht tussen Muidelaan en Dok Noord.

11sep10, 16u43, Dok Noord


Ik las in de Gentenaar de aankondiging van de werf. Daarin is sprake van een (toe te juichen!) verbeterde fietsoversteek voor het fietsverkeer dat van Muidebrug komt. Tot nu toe was het in die bocht een “fietsval”. Wie overstak werd door de hoge boordsteen van het aanliggende fietspad tussen het autoverkeer gedwongen. Pure Starsky & Hutch. Ik zag er meerdere fietser in paniek. Benieuwd naar het resultaat.

11sep10, 16u41, Muidelaan / Dok Noord


Vandaag schraapte de aannemer het asfalt af in de binnenbocht. In plaats van versmalde rijstroken met zone 30 gebruikte men alternerende verkeerslichten, en dat was niet bepaald veilig voor fietsers.

14sep10, 09u17, Dok Noord


* Een aannemer voert dakwerken uit in de Tweebruggenstraat, en sloot de fietsas af:

14sep10, Tweebruggenstraat

Een omleiding werd niet voorzien.

4 Responses to “Wegomleggingen”

  1. JanG Says:

    Waterwegen & Zeekanalen en communicatie ? Dat staat niet in hun woordenboek volgens mijn ervaringen.
    Aannemers maken zich er ook dikwijls makkelijk van af (kost minder), hoewel we niet weten wat in hun lastenboek staat natuurlijk. Misschien staat daar niet in vermeld hoe ze tijdens de werken de weg moeten aangeven (of misschien ook wel en wordt niet gecontroleerd of ze het naleven).
    In elk geval zijn de fietsers telkens de pineut. Gelukkig hebben we Fietsbult !

  2. Hilde Says:

    Wat betreft de Tweebruggenstraat: dat wil dan zeggen dat het schoolverkeer langs het Sint-Annaplein moet? Dat belooft niet veel goeds, zeker niet voor de fietsers die van de Kasteellaan en Visserij komen. Ik rij niet vaak langs daar, maar ik vraag me af of het staat aangekondigd als je van de Kasteellaan komt. Anders ga je eerst de weg oversteken om dan te merken dat je niet door de Tweebruggenstraat kan en dan weer te moeten oversteken. Maar ik neem aan dat je te voet wel nog door kan?

  3. kathleen vz Says:

    Ik heb het vanavond eens bekeken, en je ziet het ook al op foto 16u41, de verlaagde boordsteen ligt volgens mij te veel richting Neuseplein, die had veel meer richting Dampoort moeten liggen, nu moet je als je uit de Sassekaai komt, een klein stukje richting Neuseplein rijden, ipv rechtdoor richting Dampoort.Het verlaagde stukje is goed als je van Neuseplein komt en de Sassekaai inrijdt, maar dat gebeurt volgens mij veel minder, wie daar moet zijn, rijdt gewoon langs Voormuide.

    • jan Says:

      Uiteraard moet je altijd twee verlagingen hebben: een om het fietspad af te rijden, iets voor de eigenlijke oversteek, en een om erop te rijden iets verder. Dat is iets wat nog altijd niet geweten is (kijk naar het fietspad op de Neermeerskaai). Overigens: als alles meevalt komt er aan de kant van het dok, nog voor de nieuwe fietsbrug af is, een tweerichtingsfietspad van deze oversteek tot aan deze fietsbrug.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: