Stationsliefde

Kiezen is verliezen.
Je kan niet àlle fietspaden sneeuwvrij maken/houden, dat begrijpt het kleinste kind.
Kiezen dus maar.
En vooral: kiezen op een planmatige manier.

Bij de autowegen kiest men voor de wegen met het meeste verkeer.
Bij fietspaden (en voetpaden) niet.
Elke fietsers hoopt op een geveegd fietspad, maar het is logisch dat hoofdassen en knooppunten voorgaan.
En waar passeren massààààl veel fietsers (en voetgangers)?
Zeker rond de 2 grote stations Dampoort en Sint-Pieters.

Dit is dinsdagnamiddag, een dag na de laatste sneeuw:

21dec10, 15u52, Sint-Denijslaan

21dec10, 16u03, Koningin Maria-Hendrikaplein

21dec10, 16u39, Kasteellaan

21dec10, 16u42, Antwerpenplein

Is de stationsliefde bij de veegmachineplanners maar zo groot?

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

2 gedachten over “Stationsliefde”

  1. Hoe meer zielen, hoe minder vreugde. Het is zoals met de krakkemikkige signalisatie rond het St-Pietersstation: hoe meer betrokken partijen, hoe gemakkelijker ze hun verantwoordelijkheid ontwijken. Als die volslagen onverschilligheid aanhoudt, wordt het nog prettig glijden op de vele hellende vlakken die dit project voorziet.

  2. Een Fietsbult-De Regge-effect? Het nieuwe fietspad van het Maria-Hendrikaplein tot de “fototunnel” werd eindelijk eens geveegd: voor het eerst sinds de start van het winteroffensief en dat is ook duidelijk te zien aan de zigzaggende sporen van de veegmachine. De veger moet het tracé nog onder de knie krijgen, en bovendien een trampaal ontwijken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s