Gootbult (melding 89)

Het applauspad werd al een poosje aangekondigd.
Dan hoop je dat alle wegbeheerders groot en klein mee dit pad helpen optimaliseren.
De provincie kan er bijvoorbeeld wegwijzers plaatsen.
De Groendienst (of wie is hiervoor de verantwoordelijke?) kan mee zoeken naar een oplossing voor de keitjes die ter hoogte van de Minus Zero om de haverklap op de fietspaden landen.
Maar de belangrijkste move is nodig op de oversteekplaats van de Opgeëistenlaan.
Het is een hobbelparcours, met een te diepe goot als gootbult.
Die bult kwam hier al ooit aan bod, maar nog niet als melding.
Bij deze dus: melding 89.

06okt11, 15u45, Opgeëistenlaan
Om het simpel te verwoorden: de oversteekplaats is enkel bruikbaar door zeer ervaren fietsers.
Anderen lopen het risico te vallen.
Wie momenteel fietsles volgt: onderstaande dame demonstreert de correcte houding om gootbulten te dwarsen.
06okt11, 15u54, Opgeëistenlaan

Ik heb geen idee wie de wegbeheerder is, stad of gewest?
En please: laat het antwoord niet zijn dat men dit zal oplossen bij aanleg van de tramsporen naar de stelplaats Wissenhage.
Dat kan eeuwen duren.
Dergelijke zwakke schakels zijn geen probleem voor fitte, assertieve fietsers.
Maar ze zijn een serieuze drempel voor de rest.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

5 gedachten over “Gootbult (melding 89)”

  1. Momenteel geef ik fietsles ,en dit is een punt welke niet in de eerste lesenreeks komt(eindtermen) Een bult of kuil gaat nog, een ganse reeks is voor tweede lessenreeks .Te voet met de fiets aan de hand moet ik goed aanleren .
    Hub

  2. Tja, da’s een oude situatie… Een relict uit vervlogen tijden. Maar waarom anno 2011 nieuwe fietsbulten onder de vorm van trambeddingen zo nodig aangelegd moeten worden op de hernieuwde Kortrijksesteenweg ontgaat mij efkes. Komende van de Meersstraat & de Baliestraat wordt je er op vrolijk getrakteerd. Bonk Bonk.

  3. sorry, geen relict uit vervlogen tijden, zo worden ze nog steeds gemaakt. En als je denkt dat het slecht is voor fietsen, ga daar dan maar eens vlotjes met een rolstoel overheen

  4. Zouden dergelijke hindernissen al dan niet bewust in stand worden gehouden om fietsers te dwingen traag over te steken of af te slaan? Er zijn immers veel andere fietsovergangen met dergelijke goot- en andere bulten. Enkele voorbeelden: het fietspad (oost-westroute) tussen de Coupure en de Theresianenstraat, de aansluiting tussen de fietsbrug en de N9 (Brugsevaart) ter hoogte van het Staaksken, de gootbult tussen het fietspad en de rotonde aan de Europabrug (Watersportbaan), de vier(!) paaltjes op fietspad op de hoek van de St-Denijslaan en de huidige tramtunnel.

    1. Die vier paaltjes op de hoek van de tramtunnel en de Sint-Denijslaan, zo is mij door de mensen van Minder Hinder verzekerd, staan daar voor de veiligheid van de fietsers. Zij moeten ervoor zorgen dat bussen die vanuit de tramtunnel rechtsafslaan niet op het fietspad rijden. Ik verzin dit niet zelf; zoiets kan ik niet zelf verzinnen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s