50%

Dit verkeerslicht is voor 50% nutteloos.

07apr12, 17u48, Hubert Frère-Orbanlaan

Het licht is zinvol voor stadinwaartse tram- en busbewegingen.
Staduitwaartse bewegingen passeren niet langs dit fietspad, dat zie je op de foto.
De Lijn weet dit.
“Het klopt juridisch” is de uitleg.
Of hoe de Lijn een drukke fietsroute bewust wil hinderen.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

9 gedachten over “50%”

  1. ’t Is veel minder dan 50%: die lichten gaan mee met die voor de auto’s. 50 % stadinwaartse bewegingen van openbaar vervoer, maar niet elke keer als het rood wordt, komt er een tram of bus aan. Ik schat dat 20 % dichter bij de realiteit aansluit. Het resultaat: geen kat respecteert die lichten.

    1. Een lager geplaatst (klein) herhalingslicht zou zeker een goed idee zijn. Het verkeerslicht lager plaatsen gaat niet zomaar, het zou immers op zijn minst onzeker zijn of dat wel in overeenstemming is met het geïllustreerd reglement van de wegbeheerder. (Overigens is er zeker iets te zeggen voor de aanpassing van dat reglement.)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: