Steen per steen

De bouwvakantie en Gentse Feesten naderen.
Wat is de stand van zaken van een aantal wegenwerken die een verbetering of verandering voor fietsers betekenen?

De werf Kantienberg evolueert steen per steen, kassei per kassei.
Met dit hevige regenweer een stijle helling aanleggen lijkt me geen makkie.
Maar ook met mooi weer blijft kasseien leggen (leggen?) een traag proces.
En: benieuwd hoe lang deze kasseien vlak zullen blijven.

22jun12, 12u52, Kantienberg

22jun12, 12u51, Kantienberg
Het betonnen fietspad bergafwaarts zit nu al in de verdrukking door de smalle parkeerstrook, weinig hoopgevend voor de toekomst:
22jun12, 12u52, Kantienberg

De toegang tot de fietsstalling van de Arteveldehogeschool wacht op afwerking.
Wachten op de Hogeschoolvakantie?

22jun12, 12u53, Kantienberg / Voetweg
De breedte van de toegang tot de fietsstallingen oogt te smal voor een intense fietsstroom. Wat zou hier de logica zijn?
22jun12, 12u54, Kantienberg / Voetweg

De aannemer gebruikt onorthodoxe signalisatie om een put te markeren:
22jun12, 12u54, Kantienberg

Het positieve nieuws: de werken aan het verbindingspad richting Isabellakaai/Ter Plaetenbrug zijn begonnen. De voorbode van de langverwachtte onderdoorgang onder de R40 richting Stropkaai?

22jun12, 12u55, Kantienberg

22jun12, 12u55, Kantienberg
De werken aan die onderdoorgang starten normaal gezien eind 2012.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

9 gedachten over “Steen per steen”

  1. Ze moeten met nog meer suv’s op straat komen. Velen ervan staan met 1 kant op het voetpad omdat ze anders uit de rij geparkeerde auto’s komen omdat ze breder zijn. En anders staan ze dan met een kant op het fietspad. Jeeps waren oorspronkelijk bedoeld voor ruw terrein waar auto’s niet door konden. Nu is het woord JEEP verandert in SUV en is de stad hun jungle geworden… Velen van de SUV bestuurders durven ook niet met 1 kant in de graskant rijden om bvb fietsers op een smalle weg te kruisen. Hun SUV zou vuil kunnen worden. Ze zouden soms nog liever over een fietser heen rijden.

  2. maar achter die suv die zoveel plaats zou inpakken staat volgens mij een gewone wagen die minstens even breed staat, dus verliest je betoog wat aan kracht me dunkt …

  3. Ben je zeker dat dit een parkeerstrook wordt?

    Want dan wordt deze fietsstrook onbruikbaar. Dat zou een serieuze blunder zijn…

    1. Dat zou inderdaad een blunder zijn. Maar als die strook geen parkeerstrook is, wat is ze dan wel? Als het een poging is om fietsers twee meter van de kant te laten rijden dan zou ze meer op haar plaats zijn in de Visserij dan hier. Bovendien: een straat die breed genoeg is om te parkeren maar waar je niet mag parkeren, bestaat dat in Gent?

    2. Dat zou inderdaad een zware blunder zijn. Zelf als men niet op de fietsstrook zou staan bij het parkeren, het kan nooit de bedoeling zijn om te suggereren dat fietsers daar moeten fietsen waar het gevaarlijk is, namelijk in de ‘portierzone’ van geparkeerde wagens. Die ‘fietssuggestiestrook/comfortstrook’ dient minimum een halve meter van geparkeerde wagens te worden aangebracht.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s