Gent Jazz 2012, the day after.

15jul12, 14u22, Godshuizenlaan

Wat te zeggen van een festival dat de fiets/fietsers sponsorgewijs verwent, en the day after zijn middelvinger opsteekt naar dezelfde doelgroep?

15jul12, 12u22, Bijlokekaai

Schoonheidsfoutje?
Eén camion, ja.
Twee camions, nee: geen schoonheidsfoutje.
Nonchalance?
Foert?
Of kozen de dames/heren technici de allermakkelijkste manier van werken?

15jul12, 12u24, Bijlokekaai

De verantwoordelijke had een paar Monthy Python-argumenten.
“Er is geen plaats.”
Euhh:
15jul12, 12u25, Bijlokekaai

Tweede argument: “Het mag van de politie.”
Tja, you never know.
Het bijkomend argument “de politie ging voor begeleiding zorgen” maakte het ongeloofwaardig.

De tolerantie naar de Gentse Feesten toe is groot.
Bij op- en afbouw van podia in de Kuip van Gent is hinder voor voetgangers en fietsers een evidentie.
De meesten onder ons kruipen/laveren er met de nodige goodwill tussen.
We accepteren zelfs de naweeën van de Fieste, de wekenlange speurtocht naar glas tussen de kasseien.
Maar zomaar flagrant een paar vrachtwagens op een hoofdfietsas parkeren is – waar scheven we dat recent? – respectloos.
Ik was zelf jarenlang theatertechnicus, en weet hoe zwaar de job is.
Maar ik weet ook hoe weinig moeite het kost om vrachtwagens volgens noodzaak binnen te bellen.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

7 gedachten over “Gent Jazz 2012, the day after.”

  1. Respectloos? Fietsers gaven zelf het voorbeeld (zie derde foto Fietsbult 13 juli). Overigens betwijfel ik of de politie zomaar toelating kan geven om de wegcode te overtreden terwijl ze zelf afwezig is.

      1. Frans heeft een punt: fietsen stallen op een fietonderdoorgang is not done.
        Ballustrade of geen ballustrade.
        Je blokkeert de tweerichtingsdoorgang voor andere fietsers.

    1. Nee Frans die foto waar je maar verwijst geeft aan dat er te weinig goede/veilige fietsstallingen zijn.
      Dit parkeergedrag ,geeft aan dat de fietsen in Gent niet als een volwaardig transport middel gezien wordt. Doe het zelfde op Drongense- , Antwerpse- of Dendemondsesteenweg?? De vrachtwagens zullen rap weg zijn.
      Op deze manier een hoofdfietsas gebruiken in een week dat men alles voor de fietser zou moeten doen? Schande wraakroepend!!!!!

    2. Een boeiende vraag: kan de politie toelating geven om de wegcode te overtreden terwijl ze zelf afwezig is?

      Ik denk daarbij aan het RADR-experiment van een tijdje geleden…

  2. @Hub, je gebruikt de smoes van elke foutparkeerder. De betrokken vrachtwagenchauffeurs zullen dit graag lezen, want voor hen “was er ook geen plaats” om te laden en te lossen. Of dacht je dat ze uit hun cabine gingen kruipen om die dranghekkens van de parkeerstrook te verwijderen? Of dat ze rondjes gingen draaien in afwachting dat een van de foutparkeerders zou opkrassen? Dit illustreert vooral een gebrek aan organisatie.

  3. Deze ochtend tToch nog even gecheckt op de Bijlokekaai. Is het wel duidelijk dat het om een fietspad gaat? Eén verkeersbordje (blauwe fiets), een volle witte streep en enkele paaltjes is weinig in een stad waar de straten volgespoten zijn met rode verf en fietssuggestiestroken. Op het kruispunt met de Jozef Kluyskensstraat zou een gemarkeerde fietsoversteek de situatie al veel duidelijker maken. Overigens reed er vanochtend een witte bestelwagen doodleuk langs de Bijlokekaai in de verboden richting, van de ring naar de binnentuin van de Bijlokesite. Ook met toestemming van de politie?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s