Closing Time

Een paar foto’s dd maandag 30 juli om “Lovelingarm” te ondersteunen.

De fototunnel ging aan de ene kant dicht, aan de andere kant was het nog even wachten.

30jul12, 08u53, Koningin Astridlaan

30jul12, 08u57, fototunnel / Sint-Denijslaan

Benieuwd hoe men de fietsers beschaafd op andere gedachten/tunnel zal brengen.
Een stadswacht de weg laten tonen?
Of telt dat enkel voor busgebruikers?
Fietsers aller landen, gaat en ontdek de Timichegtunnel:
30jul12, 08u54, Koningin Astridlaan/Timichegtunnel

30 jul12, 08u54, Timichegtunnel

De Sint-Denijslaan… ach… kijkt u zelf:

30jul12, 08u56, Sint-Denijslaan

30jul12, 08u56, Sint-Denijslaan

Vlakbij het busstation deed de stadswacht van dienst zijn werk met volle overgave:

30jul12, 09u07, Koningin Maria-Hendrikaplein
Ook aan de andere zijde stond een stadswacht. Staan zij er dag en nacht? Ik vermoed van niet. Enkel een verbodsteken is louter juridisch ok. Je mag niet door, en wat dan? Degelijke signalisatie (een pijl?) ontbreekt:
30jul12, 09u07, Koningin Maria-Hendrikaplein
De beloofde blauwe voetjes waren nog niet te zien.

Aan de rand van de toekomstige ondergrondse fietsstalling is geen activiteit te merken:

30jul12, 09u10, Koningin Maria-Hendrikaplein

Vergeleken met de rampen van een paar jaar geleden is dit ok, maar goed kan je de situatie/fietsomlegging niet noemen.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

6 gedachten over “Closing Time”

  1. Aan de uitgang van de Timichegtunnel (staduitwaarts) staat pal op het fietspad een dikke paal voor de verkeerslichten. Een onvoorstelbare professionele fout en een directe uitnodiging om dan toch maar op het trottoir aan de overkant door de tunnel te fietsen, wat nu ook toegelaten is. De overheid heeft blijkbaar door dat ze niet eindeloos met de fietsers kan blijven sollen.

    1. Qua verkeersborden (en dus juridisch) klopt je analyse. Volgens de website van het Infopunt èn de folders die de Lijn aan het station uitdeelt mag je er nu stadinwaarts fietsen.

  2. Twee weken zal het geduurd hebben om het trottoir in de Timichegtunnel aan te passen voor fietsers. Twee weken om een gele streep te trekken en twee verkeersborden te plaatsen. Nu nog een zware betonblok verwijderen. Om het fietspad in de fototunnel af te sluiten was er meer mankracht nodig. En om een nieuwe busbaan voetgangersvrij te houden werd een legertje stadswachten ingezet. Nogmaals een teken dat fietsinfrastructuur in de ogen van ontwerpers en uitvoerders marginaal is. Wie daar nog aan twijfelt herleest mijn post hierboven. Werd het verkeerslicht op het fietspad neergepoot of het fietspad rond die paal ontworpen. Het zal veel meer dan twee weken (jaren?) vergen om die absurde situatie aan te passen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s