Een Gentse blog over fietsers, fietsen en fietsinfrastructuur.
Hoogtegrap
29okt12, 18u33, Koningin Maria-Hendrikaplein
Het verkeersbord “maximaal 2m05 hoog” zal wel voor de hulpdiensten bedoeld zijn.
De combinatie met de andere verkeersborden maakt het licht absurd.
Of gewoon: grappig.
De combinatie C5 en D7 duidt natuurlijk de intelligentie van de plaatser, dit zou een vereiste moeten zijn bij elk vrijliggend fietspad. Gezien geopteerd werd voor een C43 “10” veronderstel ik dat dit bord herhaald wordt aan elke rij stallingen.
Als de verantwoordelijke voor de signalisatie meeleest: dit zijn cynische opmerkingen, geen aanbevelingen.
Ik hou al mijn hart vast voor de dag dat deze helling voor auto’s wordt opengesteld. De combinatie van fietsers die deze helling gewoon zullen zijn en het onuitroeibaar geklungel met verkeersborden kan leiden tot een zeer gevaarlijke situatie.
Die helling zal in de winter voor fietsers niet bepaald gemakkelijk zijn. Het is maar te hopen dat de bevoegde instanties rap in actie schieten bij sneeuw en/of ijzel anders zullen daar gegarandeerd ongevallen gebeuren.
Ik volg niet helemaal, vrees ik, maar ik kom dan eigenlijk ook nooit aan het Sint-Pietersstation.
Ik lees “de dag dat deze helling voor auto’s wordt opengesteld” en “Het is een helling bedoeld voor wagens.”
Zullen hier dan ook auto’s rijden of hoe zit dat dan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Tall_bike
De combinatie C5 en D7 duidt natuurlijk de intelligentie van de plaatser, dit zou een vereiste moeten zijn bij elk vrijliggend fietspad. Gezien geopteerd werd voor een C43 “10” veronderstel ik dat dit bord herhaald wordt aan elke rij stallingen.
Als de verantwoordelijke voor de signalisatie meeleest: dit zijn cynische opmerkingen, geen aanbevelingen.
zelf heb ik maar 1 cm over…
Ik hou al mijn hart vast voor de dag dat deze helling voor auto’s wordt opengesteld. De combinatie van fietsers die deze helling gewoon zullen zijn en het onuitroeibaar geklungel met verkeersborden kan leiden tot een zeer gevaarlijke situatie.
Die helling zal in de winter voor fietsers niet bepaald gemakkelijk zijn. Het is maar te hopen dat de bevoegde instanties rap in actie schieten bij sneeuw en/of ijzel anders zullen daar gegarandeerd ongevallen gebeuren.
Het is een helling bedoeld voor wagens, dus verwarmd:-)
Ik volg niet helemaal, vrees ik, maar ik kom dan eigenlijk ook nooit aan het Sint-Pietersstation.
Ik lees “de dag dat deze helling voor auto’s wordt opengesteld” en “Het is een helling bedoeld voor wagens.”
Zullen hier dan ook auto’s rijden of hoe zit dat dan?
Deze helling is ontworpen zodat auto’s de toekomstige kiss&ride op -1 kunnen binnenrijden, naast de nieuwe ondergrondse fietsenstalling.
Fietsers mogen die voorlopig gebruiken richting deze fietsenstalling.
Later wordt de eigenlijke helling voor fietsers geopend, dichter bij het station.
Maar eigenlijk is de huidige helling wel praktischer en veiliger voor fietsers uit het centrum, je moet de Fabiolalaan niet oversteken 🙂
OK, bedankt Dries.
Maar de bekommernis van Stef blijft dan gelden, voor de toekomstige fietshelling.
Is deze stalling al open? Langs de achterkant van het station was het deze morgen ‘verplicht’ door de modder ploeteren aan de fietsenstallingen…
Ja hoor, de stalling is open. Er is zelfs nog veel plaats vrij. Bovendien is ze, met de uitgang aan de kant van het station, erg goed gelegen.