De ambitie om deze nieuwe fietsstalling netjes te houden is grandioos.
7 dagen per week wordt er geveegd.
Het sorteren is iets minder evident.
Er bestaan geen zakken voor.
De ambitie om deze nieuwe fietsstalling netjes te houden is grandioos.
7 dagen per week wordt er geveegd.
Het sorteren is iets minder evident.
Er bestaan geen zakken voor.
Het enorme aantal van die weesfietsen is toch eigenlijk mind-boggeling. Als ik dit zie ben ik ben voorstander voor het herinvoeren van fietstaks annex fietsnummerplaat, misschien gaan we op die manier mensen terug kunnen responsabiliseren en zorg dragen voor hun fiets? Wat een gigantische overlast is me dat zeg.
– Ik wil niet voor al mijn fietsen een fietstaks betalen. Ook voor gezinnen kan dit oplopen en geeft het net een heel fout signaal. Mensen die nu al weinig fietsen zullen die investering ook niet doen en helemaal stoppen met fietsen.
– De taks is o.a. afgeschaft omdat die meer kotste (van administratie) dan opbracht. Zo’n taksen zijn enkel het overwegen waard als ze een groot voordeel hebben.
– Veel van die weesfietsen zijn waarschijnlijk studentenfietsen. Goede antifietsdiefstalmaatregelen en een goed systeem van goedkope studentenhuurfietsen kunnen het aantal weesfietsen ook terugdringen.
– Hoeveel van die fietsen zijn daar beland door gebrekkige communicatie over een weesfietsenbeleid?
Wat betekent zo’n massa weesfietsen die achterblijft in de oude tramkoker? Dat de fietsdiefstallen een gigantische plaag is in Gent, of dat velen niets voelen van de economische crisis om zoveel fietsen op overschot te hebben?