Home

Graaftijd

5 april 2013

03apr13, 14u59, Tweebruggenstraat

03apr13, 14u59, Tweebruggenstraat

Een fietspad afsluiten voor snoeiwerk omdat fietsers gevaar lopen door vallende takken is evident. (zie gisteren)
In de bouw telt vaak de wet van de minste weerstand.
Een voet- en fietspad deels blokkeren omdat het de makkelijkste manier is een graafmachine aan te voeren lijkt me not done.
Waar zou die aannemer parkeren als er geen dergelijk fietspad vlakbij is?
Eventjes de straat een dag half blokkeren?
03apr13, 14u59, Tweebruggenstraat

03apr13, 14u59, Tweebruggenstraat

Is die school zo tegen dat tweerichtingsfietspad?
Of gelden er tijdens schoolvakanties voor hen andere normen?

5 Responses to “Graaftijd”

  1. JanG Says:

    In de Tweebruggenstraat staan continu auto’s en bestelwagens half op het voetpad, half op het fietspad. Dat ze daardoor fietsers en voetgangers hinderen, is blijkbaar de bestuurders hun zorg niet. De parkeerdruk is daar hoog en voor wie iets moet laden of lossen is het niet eenvoudig, maar daarvoor bewust overtredingen begaan en anderen hinderen is er ver over.

    • Ronnius Says:

      Een bestuur dat laat betijen is er ook ver over. Maar een bestuur dat beweert een “fietsstad” te besturen en laat betijen, dat is de overtreffende trap.

  2. Ronnius Says:

    Is dit niet de school die een drive-in heeft om de kinderen per auto af te halen? Ook iets dat ik niet echt begrijp. Zeker in een stad, waar ik toch denk (heb zelf geen kinderen dus echt weten doe ik niet) dat de kinderen niet van mijlenver “aangevoerd” worden.

    Die auto’s moeten dan (komende vanachter een muur waardoor ze zowat op het fietspad staan eer ze iets zien) ook het fiets-, voetpad kruisen en daardoor de fietsers en voetgangers hinderen.

  3. Frans Says:

    Ik vind dat men hier spijkers op laag water zoekt. “Uitzonderlijk vervoer” is nog wat anders dan gewone voertuigen op fietspaden terwijl die elders kunnen staan. Het aanvoeren van een graafmachine in een smalle straat is andere koek. En je kan in dit geval niet beweren dat er voor fietsers geen doorkomen is. Moest die graafmachine per helikopter gedropt worden of via het water aangevoerd? Als een taxichauffeur mij “hindert” op een fietspad om een oudje te helpen tot aan zijn deur heb ik daar ook begrip voor. Stilstaan of parkeren op een fietspad is verboden, maar er bestaat nog zoiets als “nood breekt wet”.
    In de eerste reactie staat dat er in de Tweebruggenstraat continu voertuigen half op het trottoir en half op het fietspad staan. Dat wijst op een zware conceptiefout van wie ooit beslist heeft deze straat uitsluitend (?) als fietsroute in te richten. Hoe raken al die voertuigen zo vlot in die straat? Wat zijn hun alternatieven? Is er ergens een laad- en loszone in de onmiddellijke omgeving?

  4. koen van haver Says:

    Het ergert mij daar vooral dat het fietspaaltje daar steeds verdwijnt na enkele weken. Reeds tweemaal een melding gedaan, direct nadien wordt het terug bevestigd, gebetonneerd en steeds wordt het losgerukt, scheefgetrokken, tot het eruit is. Binnenkort weer een melding doen want het is weer verdwenen.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: