Stropbrug, the make over

door yves

Ledeberg breekt uit hangt sinds 13 juni dagelijks één lintje aan de balustrade van de Stropbrug.
U weet wel waarom.

09jul13, 08u37, Stropbrug
09jul13, 08u37, Stropbrug

Jammer voor wie van lintjes houdt, maar de aannemer is vandaag, 9 juli, aangekomen.
Vanavond stond de Stropbrug en de Achilles Heyndrickxlaan vol witte stippelijnen en groene aanduidingen:

09jul13, 20u57, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 20u57, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 20u57, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 20u57, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 20u59, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 20u59, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 20u59, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 20u59, Achilles Heyndrickxlaan

De stippellijnen tonen hoe de make over eruit zal zien.

09jul13, 21u01, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 21u01, Achilles Heyndrickxlaan

In mijn interpretatie blijft de middellijn bestaan, met aan elke zijde één autovak en één breed veilig fietsvak.

09jul13, 21u02, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 21u02, Achilles Heyndrickxlaan
09jul13, 21u03, Stropbrug
09jul13, 21u03, Stropbrug
09jul13, 21u04, Stropbrug
09jul13, 21u04, Stropbrug

Ik ben benieuwd of het stukje Burggravenlaan nog moet aangepakt worden, of -ai- dat hier niks wijzigt:

09jul13, 21u05, Burggravenlaan
09jul13, 21u05, Burggravenlaan

Afgaande op de strepen vrees ik voor het laatste.
De praktijk zal dan uitwijzen of dit een zwakke plek blijft.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

7 gedachten over “Stropbrug, the make over”

  1. Dat laatste stukje gaat zo blijven. Ik dacht dat ze die betonblokken willen laten staan omwille veiligheid overstekende fietsers – er is daar ooit een dodelijk ongeval gebeurd.

  2. De breedte van het fietspad is wel behoorlijk relatief: wie zal nog op die compleet kapotte betonstrook rijden?
    Maar laten we positief blijven: het kan er alleen maar beter op worden!

  3. Dat vind ik wel mooi zo en ook wel veiliger zowel voor fietsers als voor auto’s, want die 2 rijstroken daar zorgen er soms voor dat mensen denken dat ze daar harder dan 50 mogen. De Burggravenlaan zelf, tja, daar hebben we niet genoeg lintjes voor zeker?

  4. Die lintjes had ik pas ontdekt deze week… Kzal ze missen want hoe onbenullig ook op het eerste gezicht, dat fleurde die grauwe brug echt wel op! Wat het verkeer over die brug betreft: de geplande ingrepen zullen een grote verbetering zijn want die dubbele rijstroken voor auto’s waren daar totaal achterhaald.

  5. Ow, ik dacht dat de “rijstrook” tussen de fijne stippellijntjes een buffer zou worden om fietsers en auto’s van elkaar te scheiden… Niet dus.

    1. De strook tussen de fijne stippellijntjes is echt wel te smal voor een autorijstrook. Overigens, ik ben er al een paar keer gepasseerd sinds de oude rijstrookindeling is weggefreesd en het valt op dat automobilisten nu al rijden alsof er maar één, heel brede, rijstrook is en dan ook veel meer plaats laten voor fietsers. Het is wel schrikken als je op de plaatsen komt waar het fietspad niet verbreed wordt en de auto’s je weer rakelings passeren.

Laat een reactie achter op stefan Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s