Home

Gentse Feesten 2013 (8): 50 ways to leave your bike behind

27 juli 2013

Er is nog massaal veel werk aan de winkel voordat Gent/Oost-Vlaanderen/Vlaanderen/België/Europa fietsvriendelijk is.
Maar in dit deelaspectje heeft Gent al uitmuntend werk geleverd:

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat


Gentenaars weten dat ze hun ros beter vastmaken aan een paal/stalling/ballustrade.
21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 15u47, Kapittelstraat

21jul13, 17u53, Kapittelstraat

21jul13, 17u53, Nederpolder

Bij sommigen is er nog een leerpad:

21jul13, 17u52, Kapittelstraat

21jul13, 17u52, Kapittelstraat

Je ziet hierboven ook de grote variatie qua fietssloten.
Mind your steps!
Het ene slot is diefstalveiliger dan het andere, al kunnen professionals alle types kraken.
Tijdens de eerste dagen van deze Gentse Feesten hoorde ik in m’n kennissenkring van 3 professionele fietsdiefstallen.
Eentje na het vuurwerk bij een bewoonster van de Koepoortkaai.
En een in de nacht van maandag op dinsdag op een oprit in Merelbeke.
Drie (gesloten) fietsen in één klap.
De bende(s?) gaan hun gang.

3 Responses to “Gentse Feesten 2013 (8): 50 ways to leave your bike behind”

  1. Frans Says:

    Wat bezielt die fietsdieven? Terwijl er in de oude tramtunnel onder het St-Pietersstation honderden weesfietsen staan waar niemand naar vraagt.

  2. Pierre VU Says:

    Een vriendin van mij die in de Ossenstraat woont, is op een goede maand twee fietsen ‘kwijt’. ze stonden wel degelijk op slot. Het is nu geen straat waar veel volk doorkomt. Ofwel is het iemand uit de buurt of zoals gezegd, bendes die geregeld Gent afschuimen naar goede fietsen, op slot of niet.

  3. Winfried Huba Says:

    Als vanzelfsprekend gebruiken fietsers “AANLEUNVOORZIENINGEN”: alleen zij bieden gebruiksgemak en stabiliteit. In tegenstelling tot de nog veelvuldig geplaatste wiel- of vorkklemmen. Daar kan zelfs de Vooruit nog van leren.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: