Home

Opgeladen

25 september 2013

Nu er meer en meer elektrische fietsen rondrijden, begin je af en toe ook oplaadstations tegen te komen op publieke plaatsen.
Ik vond alvast deze 2: bij de politie en op de parking van een supermarkt.
Als je er nog weet staan mag je ze gerust in de commentaren hieronder vermelden.

07/08/2013, Politiecommisariaat Ekkergem

07/08/2013, politiecommissariaat Ekkergem


Misschien nog net eens overwegen die fietsenstalling een metertje op te schuiven, om zo de beschikbare ruimte te optimaliseren?
07/08/2013, Politiecommisariaat Ekkergem

07/08/2013, politiecommissariaat Ekkergem

09/08/2013, parking Lidl Brugse Steenweg

09/08/2013, parking Lidl Brugsesteenweg

09/08/2013, parking Lidl Brugse Steenweg

09/08/2013, parking Lidl Brugsesteenweg

 

5 Responses to “Opgeladen”

  1. Renaat Says:

    Absurde greenwashing. De stallingen aan Lidls zijn over het algemeen (en bij deze Lidl blijkbaar ook) van slechte kwaliteit. Daar zou men dringend iets aan moeten doen.

    Maar denk men werkelijk dat mensen voor het half uurtje dat ze in een winkel zijn een laadpaal gaan gebruiken? Laadpalen worden hooguit gebruikt door mensen die vrijetijdsverplaatsingen doen en b.v. een tijdje ergens iets gaan eten, iets gaan bezoeken (museum, natuurgebied, …). Ik geloof echt niet dat gebruikers van elektrische fietsen deze opladen tijdens functionele verplaatsingen zoals winkelen.

    Personeel zouden misschien wel gebruik maken van die laadpalen, maar zij dienen de mogelijkheid te krijgen hun fiets droog en diefstalveilig te stallen.

    • Frans Says:

      Het is zoals fietssuggestiestroken: beter dan niets. Overigens staan die laadpalen bij Lidl Mariakerke in een omgeving waar meer dan één winkel is. Als je er warenhuis, apotheek, kapper, tweedehandswinkel, drukkerij, postkantoor en friettent combineert ben je meer dan een halfuur zoet. Bovendien is de P&R (lijn 3) op een boogscheut. De combinatie laadpaal en fietskluis (aanwezig aan de P&R) zou natuurlijker veel beter zijn.

      • Renaat Says:

        Als laadpalen niet gebruikt worden vind ik het helemaal niet ‘beter dan niets’ maar vind ik het weggeworpen geld. Hoeveel worden die laadpalen aan de Lidl in werkelijkheid gebruikt?

  2. JanG Says:

    Als je er nog wil weten staan: http://www.mobiliteitgent.be/nieuwe-mobiliteit/elektrisch-rijden/elektrische-fietsen
    Dat gaat wel enkel over publieke oplaadpalen (behalve die aan het rectoraat van UGent)

  3. Winfried Huba Says:

    @Renaat: Bingo!

    Zie publicatie 24 van het NL’s fietsberaad: onderzoek naar het rijgedrag van 150.000 e-fietsen in Nederland

    Conclusie: Voor de elektrische fiets zijn enkel aan stations en bij de werkplaatsen oplaadpunten nodig. De actieradius van deze fietsen is verder voldoende groot.

    En ook interessant:
    De elektrische fiets wordt vooral recreatief gebruikt.
    In het woon-werkverkeer zijn het vrouwelijke fietsers tussen 40 en 60 jaar die hiermee hun actieradius vergroten en daardoor minder hun auto gebruiken. Jongere mannelijke fietsers gebruiken hiervoor eerder koers- of ligfietsen.
    Automobilisten gaan door het aanbod van een elektrische fiets niet van vervoersmodus veranderen.

    http://www.fietsberaad.nl/index.cfm?lang=nl&repository=Fietsberaadpublicatie+24+Feiten+over+de+elektrische+fiets


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: