– @ Need-els: dat klopt. Mijn pépé zaliger zei eens: ‘Vroeger konden we onze fiets aan het café een ganse week laten staan. Ze lieten die nl. soms achter omdat ze stomdronken naar huis waggelden, ze waren zo zat dat ze niet konden fietsen. Een week nadien stond hun fiets nog steeds aan de muur van het café. Mensen dachten er gewoon niet aan om een fiets te stelen, het was van een ander en daar bleef je af.’
– Als je jouw fiets publiekelijk stalt, zonder bewaking: gebruik stééds twee sloten met minstens 3 ART sterren ( http://http://www.stichtingart.nl/ ).
– Minpunt van goede sloten: ze wegen redelijk veel. M.a.w. hier kunnen fabrikanten ook best eens wat research doen: een supersterk slot maken dat niet veel weegt.
en toen ik 12 was kon ik mijn fiets de hele dag laten staan aan het station zonder slot. Waar is de tijd…..
Was dat voor of na “Ladri di biciclette” (1948) van Vittorio De Sica?
– @ Need-els: dat klopt. Mijn pépé zaliger zei eens: ‘Vroeger konden we onze fiets aan het café een ganse week laten staan. Ze lieten die nl. soms achter omdat ze stomdronken naar huis waggelden, ze waren zo zat dat ze niet konden fietsen. Een week nadien stond hun fiets nog steeds aan de muur van het café. Mensen dachten er gewoon niet aan om een fiets te stelen, het was van een ander en daar bleef je af.’
– Als je jouw fiets publiekelijk stalt, zonder bewaking: gebruik stééds twee sloten met minstens 3 ART sterren ( http://http://www.stichtingart.nl/ ).
– Minpunt van goede sloten: ze wegen redelijk veel. M.a.w. hier kunnen fabrikanten ook best eens wat research doen: een supersterk slot maken dat niet veel weegt.
Een licht supersterk slot, dat is de kip met gouden eieren, iedereen wil het ontdekken maar waarschijnlijk is het onbestaand.
Omdat fietsdieven de zware middelen niet schuwen is de kans dat men een lichtgewicht stevig slot kan maken wel heel erg klein.
Zeg nooit nooit…