Een Gentse blog over fietsers, fietsen en fietsinfrastructuur.
The making off, part 1
De werf van de fietsonderdoorgang van Terplaetenbrug is weer in volle gang.
Ik kan over die werf heeft één negatieve zaak vertellen: hij liet méér dan 10 jaar op zich wachten.
Geen idee waar en waarom dit allang beloofde project tegengehouden werd.
Maar bon: het zal bij de opening feest zijn!
Hieronder the making off, part 1:
Ik kan al niet meer wachten!
Nu gebruik ik verkeerslichten om de ring over te steken en rijd/wandel ik een stuk tegenrichting de ring op tot aan Stropkaai (ik durf de ring niet altijd zomaar oversteken), maar dat wordt dus binnenkort (?) verleden tijd.
Wat echt jammer zou zijn, en niet onwaarschijnlijk, is dat wanneer de brug af is, er geen aansluiting zou zijn naar de weg en we dan nog een maand moeten wachten op 2 m fietspad of de verlaging van 2 dorpels…
Kan een verantwoordelijke al eens inkijken in het dossier wie dit moet voorzien?
Zo een investering moet renderen dus…….
1/ Stropkaai knippen voor doorgaand autoverkeer
2/ Muinkkaai (echte) fietsstraat maken
Dit zal pas een fietsas zijn, nog verder en aansluitingen op deze as? Daar zal men aan werken mag ik hopen
Benieuwd of hierna het aantal spookfietsers op de R40 (Sint-Lievenslaan, Ter Platen) zal verminderen. Levensgevaarlijk, zeker op het moment dat ze andere fietsers kruisen. Toch duidt het feit dat je ze er dagelijks tegenkomt op een probleem met de fietsverbindingen.
Ik vrees dat het hiervoor wel wachten wordt op de beloofde brug aan de Belle Vue?
Spookfietsen is inderdaad levensgevaarlijk, maar het Vlaamse Gewest moedigt dit wel aan door een aantal delen van de R40 en kruispunten “dubbelrichting” aan te duiden voor fietsers zonder veel logica en zonder dat daarvoor ruimte wordt gemaakt.
Ik kan al niet meer wachten!
Nu gebruik ik verkeerslichten om de ring over te steken en rijd/wandel ik een stuk tegenrichting de ring op tot aan Stropkaai (ik durf de ring niet altijd zomaar oversteken), maar dat wordt dus binnenkort (?) verleden tijd.
In maart zijn de palen gezet, in juni is een stuk kade aangepast en in oktober beginnen ze met de brug, een vlotte werf is anders.
Maar nog steeds op schema: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131011_00786196
Een aangepast schema dan wel: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130203_00455776
Wat echt jammer zou zijn, en niet onwaarschijnlijk, is dat wanneer de brug af is, er geen aansluiting zou zijn naar de weg en we dan nog een maand moeten wachten op 2 m fietspad of de verlaging van 2 dorpels…
Kan een verantwoordelijke al eens inkijken in het dossier wie dit moet voorzien?
Zo een investering moet renderen dus…….
1/ Stropkaai knippen voor doorgaand autoverkeer
2/ Muinkkaai (echte) fietsstraat maken
Dit zal pas een fietsas zijn, nog verder en aansluitingen op deze as? Daar zal men aan werken mag ik hopen
200% eens met Hubert !
Benieuwd of hierna het aantal spookfietsers op de R40 (Sint-Lievenslaan, Ter Platen) zal verminderen. Levensgevaarlijk, zeker op het moment dat ze andere fietsers kruisen. Toch duidt het feit dat je ze er dagelijks tegenkomt op een probleem met de fietsverbindingen.
Ik vrees dat het hiervoor wel wachten wordt op de beloofde brug aan de Belle Vue?
Spookfietsen is inderdaad levensgevaarlijk, maar het Vlaamse Gewest moedigt dit wel aan door een aantal delen van de R40 en kruispunten “dubbelrichting” aan te duiden voor fietsers zonder veel logica en zonder dat daarvoor ruimte wordt gemaakt.