Home

The making off, part 1

18 oktober 2013

De werf van de fietsonderdoorgang van Terplaetenbrug is weer in volle gang.
Ik kan over die werf heeft één negatieve zaak vertellen: hij liet méér dan 10 jaar op zich wachten.
Geen idee waar en waarom dit allang beloofde project tegengehouden werd.
Maar bon: het zal bij de opening feest zijn!
Hieronder the making off, part 1:

29maa13, 08u29, Isabellakaai

29maa13, 08u29, Isabellakaai

01apr13, 16u32, Stropkaai & Isabellakaai

01apr13, 16u32, Stropkaai & Isabellakaai

09apr13, 08u42, Isabellakaai

09apr13, 08u42, Isabellakaai

09apr13, 08u43, Isabellakaai

09apr13, 08u43, Isabellakaai

09apr13, 18u11, Stropkaai

09apr13, 18u11, Stropkaai

26apr13, 09u22, Stropkaai

26apr13, 09u22, Stropkaai

26apr13, 09u23, Stropkaai

26apr13, 09u23, Stropkaai

30apr13, 08u43, Isabellakaai

30apr13, 08u43, Isabellakaai

30apr13, 08u43, Isabellakaai

30apr13, 08u43, Isabellakaai

06mei13, 08u24, Isabellakaai

06mei13, 08u24, Isabellakaai

15mei13, 21u23, Stropkaai

15mei13, 21u23, Stropkaai

30jun13, 22u03, Stropkaai

30jun13, 22u03, Stropkaai

09okt13, 10u06, Isabellakaai

09okt13, 10u06, Isabellakaai

12okt13, 13u30, Isabellakaai

12okt13, 13u28, Isabellakaai

12okt13, 13u30, Stropkaai & Isabellakaai

12okt13, 13u30, Stropkaai & Isabellakaai

15okt13, 08u22, Isabellakaai

15okt13, 08u22, Isabellakaai

15okt13, 08u23, Isabellakaai

15okt13, 08u23, Isabellakaai

Et voilà…
Na al het potenwerk, de eerste vloervlakken:

17okt13, 09u48, Isabellakaai

17okt13, 09u48, Isabellakaai

17okt13, 09u48, Isabellakaai

17okt13, 09u48, Isabellakaai

6 Responses to “The making off, part 1”

  1. Eva Says:

    Ik kan al niet meer wachten!
    Nu gebruik ik verkeerslichten om de ring over te steken en rijd/wandel ik een stuk tegenrichting de ring op tot aan Stropkaai (ik durf de ring niet altijd zomaar oversteken), maar dat wordt dus binnenkort (?) verleden tijd.

  2. Pjotr Says:

    In maart zijn de palen gezet, in juni is een stuk kade aangepast en in oktober beginnen ze met de brug, een vlotte werf is anders.

    Maar nog steeds op schema: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131011_00786196

    Een aangepast schema dan wel: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130203_00455776

    Wat echt jammer zou zijn, en niet onwaarschijnlijk, is dat wanneer de brug af is, er geen aansluiting zou zijn naar de weg en we dan nog een maand moeten wachten op 2 m fietspad of de verlaging van 2 dorpels…

    Kan een verantwoordelijke al eens inkijken in het dossier wie dit moet voorzien?

  3. Hubert Says:

    Zo een investering moet renderen dus…….
    1/ Stropkaai knippen voor doorgaand autoverkeer
    2/ Muinkkaai (echte) fietsstraat maken
    Dit zal pas een fietsas zijn, nog verder en aansluitingen op deze as? Daar zal men aan werken mag ik hopen

  4. JanG Says:

    Benieuwd of hierna het aantal spookfietsers op de R40 (Sint-Lievenslaan, Ter Platen) zal verminderen. Levensgevaarlijk, zeker op het moment dat ze andere fietsers kruisen. Toch duidt het feit dat je ze er dagelijks tegenkomt op een probleem met de fietsverbindingen.
    Ik vrees dat het hiervoor wel wachten wordt op de beloofde brug aan de Belle Vue?

    • Frans Says:

      Spookfietsen is inderdaad levensgevaarlijk, maar het Vlaamse Gewest moedigt dit wel aan door een aantal delen van de R40 en kruispunten “dubbelrichting” aan te duiden voor fietsers zonder veel logica en zonder dat daarvoor ruimte wordt gemaakt.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: