The making off, part 1

De werf van de fietsonderdoorgang van Terplaetenbrug is weer in volle gang.
Ik kan over die werf heeft één negatieve zaak vertellen: hij liet méér dan 10 jaar op zich wachten.
Geen idee waar en waarom dit allang beloofde project tegengehouden werd.
Maar bon: het zal bij de opening feest zijn!
Hieronder the making off, part 1:

29maa13, 08u29, Isabellakaai
29maa13, 08u29, Isabellakaai
01apr13, 16u32, Stropkaai & Isabellakaai
01apr13, 16u32, Stropkaai & Isabellakaai
09apr13, 08u42, Isabellakaai
09apr13, 08u42, Isabellakaai
09apr13, 08u43, Isabellakaai
09apr13, 08u43, Isabellakaai
09apr13, 18u11, Stropkaai
09apr13, 18u11, Stropkaai
26apr13, 09u22, Stropkaai
26apr13, 09u22, Stropkaai
26apr13, 09u23, Stropkaai
26apr13, 09u23, Stropkaai
30apr13, 08u43, Isabellakaai
30apr13, 08u43, Isabellakaai
30apr13, 08u43, Isabellakaai
30apr13, 08u43, Isabellakaai
06mei13, 08u24, Isabellakaai
06mei13, 08u24, Isabellakaai
15mei13, 21u23, Stropkaai
15mei13, 21u23, Stropkaai
30jun13, 22u03, Stropkaai
30jun13, 22u03, Stropkaai
09okt13, 10u06, Isabellakaai
09okt13, 10u06, Isabellakaai
12okt13, 13u30, Isabellakaai
12okt13, 13u28, Isabellakaai
12okt13, 13u30, Stropkaai & Isabellakaai
12okt13, 13u30, Stropkaai & Isabellakaai
15okt13, 08u22, Isabellakaai
15okt13, 08u22, Isabellakaai
15okt13, 08u23, Isabellakaai
15okt13, 08u23, Isabellakaai

Et voilà…
Na al het potenwerk, de eerste vloervlakken:

17okt13, 09u48, Isabellakaai
17okt13, 09u48, Isabellakaai
17okt13, 09u48, Isabellakaai
17okt13, 09u48, Isabellakaai

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

6 gedachten over “The making off, part 1”

  1. Ik kan al niet meer wachten!
    Nu gebruik ik verkeerslichten om de ring over te steken en rijd/wandel ik een stuk tegenrichting de ring op tot aan Stropkaai (ik durf de ring niet altijd zomaar oversteken), maar dat wordt dus binnenkort (?) verleden tijd.

  2. In maart zijn de palen gezet, in juni is een stuk kade aangepast en in oktober beginnen ze met de brug, een vlotte werf is anders.

    Maar nog steeds op schema: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131011_00786196

    Een aangepast schema dan wel: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130203_00455776

    Wat echt jammer zou zijn, en niet onwaarschijnlijk, is dat wanneer de brug af is, er geen aansluiting zou zijn naar de weg en we dan nog een maand moeten wachten op 2 m fietspad of de verlaging van 2 dorpels…

    Kan een verantwoordelijke al eens inkijken in het dossier wie dit moet voorzien?

  3. Zo een investering moet renderen dus…….
    1/ Stropkaai knippen voor doorgaand autoverkeer
    2/ Muinkkaai (echte) fietsstraat maken
    Dit zal pas een fietsas zijn, nog verder en aansluitingen op deze as? Daar zal men aan werken mag ik hopen

  4. Benieuwd of hierna het aantal spookfietsers op de R40 (Sint-Lievenslaan, Ter Platen) zal verminderen. Levensgevaarlijk, zeker op het moment dat ze andere fietsers kruisen. Toch duidt het feit dat je ze er dagelijks tegenkomt op een probleem met de fietsverbindingen.
    Ik vrees dat het hiervoor wel wachten wordt op de beloofde brug aan de Belle Vue?

    1. Spookfietsen is inderdaad levensgevaarlijk, maar het Vlaamse Gewest moedigt dit wel aan door een aantal delen van de R40 en kruispunten “dubbelrichting” aan te duiden voor fietsers zonder veel logica en zonder dat daarvoor ruimte wordt gemaakt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s