Home

Mail: ontbrekende kasseien

27 oktober 2013

———- Oorspronkelijk bericht ———-
Van: PD
Aan: fietsbult@fietsersbondgent.be
Datum: 17 oktober 2013 om 16:06
Onderwerp: ontbrekende kasseien
Vorig weekend een zware val gedaan met de fiets.
SAMSUNG DIGITAL CAMERA

13 Responses to “Mail: ontbrekende kasseien”

  1. jacoba Says:

    Mooi uitzicht, maar helaas…… ge moet de blik wel naar beneden gericht houden. Gevaarlijk gelegde want niet ingeklonken kasseien met standaard te veel tussenruimte. Maar welgekomen uiteraard voor wie nog een paar kasseien nodig heeft – uitgraven is zo gemakkelijk gedaan…..

  2. Hubert Says:

    Versta mij niet verkeerd , dit is een gevaar voor iedereen voetganger ,fietser maar:
    1/Bij aanleg van Veermankaai en plein is men vergeten te zeggen tegen ontwerpers dat dit op een hoofdfietsas ligt en dat er tussen Bavobrug en Visserij een fietspad moet ingepast worden dat voldoet aan de normen van fiets vademecium .
    2/ Nu is ( enkele jaren na aanleg) de fietsas achter de zwemkom door , aan de kant van het water ( waar foto genomen is ) is het niet verboden van te fietsen maar hier is het vragen om problemen tussen voetganger en fietsers .
    Kan nog enkele plaatsen opnoemen waar men van bij ontwerp de fouten inbakt ,Groene abdij ,Weverbos enz .
    PS voor er reactie is. Het is niet dat wij alle plaats opeisen als fietsers maar als er plaats is graag goede infrastructuur en duidelijk leesbaar .

    • Hilde Says:

      Ook op de fietsas zelf is het daar vaak lastig om tussen de voetgangers te fietsen (die vaak niet door hebben dat daar een fietsas loopt). Idem dito in de Mageleinstraat. Daar loopt ook een fietsas door (richting Blaarmeersen), maar dit is vaak onmogelijk omdat het ook een voetgangersgebied is.

  3. Winfried Huba Says:

    Problemen tussen voetgangers en fietsers zijn in 99% veroorzaakt door minderwaardige infrastructuur.
    Bij lichamelijke schade door infrastructuur best
    1) aangifte doen bij de politie
    2) schade laten vaststellen door een (huis-)arts; formulier ‘ongevalsaangifte’ bij uw mutualiteit opvragen en verantwoordelijke infrastructuur aanduiden. In geval van een dergelijk gebeurtenis op weg naar of van uw werk/opleiding: de arbeidsongevallenverzekering inschakelen.
    Het wordt tijd dat de schuldigen gaan betalen!

  4. Frans Says:

    Op dergelijke fietsstroken zouden de kasseien na elke winter hervoegd moeten worden. Het pijnlijke met dergelijk duur aangelegde natuurstenen bestrating is dat gaten gemakshalve met asfalt worden opgevuld, en dat het oorspronkelijk ontwerp evolueert naar een slordige lappendeken. Het Groot Kanonplein, bijvoorbeeld, trekt op niets meer.

    • Tofke Says:

      De Limburgstraat ook niet. Dat is niet meer iets voor de assertieve fietser, maar wel iets voor de suicidaire fietser…

      • Hilde Says:

        De Limburgstraat en bij uitbreiding het hele deel tussen de Zuid en de Sint-Michielsbrug.
        Het verbaast me ook telkens weer hoeveel auto’s je ziet rijden tussen het Duivelsteen en de Koornmarkt, ook al is dat eigenlijk verboden.
        Vanmorgen nog gezien: personenwagen rijdt Belfortstraat in en gaat aan het stadhuis gewoon rechtdoor, rijdt rond het Belfort en gaat richting Limburgstraat. Als de pakkans voor dergelijke feiten nou eens even groot zou worden als de pakkans voor een fout gestalde fietser in de ondergrondse fietsenstalling Sint-Pieters….

  5. jandefietser Says:

    Het fietsknooppuntennetwerk passeert sinds kort ook langs hier, aan de kant van het water.

  6. Filip Says:

    In de Bagattenstraat (de deur uit van de Voorruit en rechtdoor) zijn er ook een aantal kasseien verdwenen. Werd al verschillende keren gemeld. Is toch wat gevaarlijk voor de vele kinderen die met de fiets naar de Harp komen, of fietsers die naar verder gelegen scholen rijden.

    Trouwens, wat een idee ook om de Vogelmarkt gedurende enkele weken af te sluiten (in de richting van oud Justitiepaleis) en al dat verkeer, zelfs voor de ondergrondse parking, om te leiden via Walpoortstraat door de Bagattenstraat (want Savaanstraat zal snel vast zitten) naar de Nederkouter.

  7. Els Casteels Says:

    Zo zijn er ontelbaar veel! Helaas

  8. PHD Says:

    Ik passeer hier 2 maal daags, en regelmatig zijn er losse en/of ontbrekende kasseien. Er worden weliswaar ook geregeld herstellingen uitgevoerd, maar er is duidelijk een structureel probleem, en de keuze van bestrating is jammer genoeg een slechte keuze gebleken.
    Ik ben van mening dat er dringend een uniforme werkwijze en regelgeving moet komen voor het aanleggen van fietspaden, en het kan geen kwaad om eens te gaan spieken bij de noorderburen, want die weten duidelijk veel beter hoe een fietspad moet worden aangelegd.

    • JanG Says:

      Daar bestaat wat voor: het “vademecum fietsvoorzieningen”. Jammer genoeg is het niet bindend. Perfect is het ook nog niet, maar toch al veel beter dan zomaar wat doen.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: