Home

Eandis: hemel en hel.

29 oktober 2013

Eandis zorgt ervoor dat het niet donker wordt.
Ze levert stroom aan u en ik.
Dat vraagt af en toe graafwerken, bijvoorbeeld vlakbij het Forensisch Instituut in opbouw:

21okt13, 15u18, Buitensingel

21okt13, 15u18, Buitensingel


De aannemer groef zijn sleuf, legde de kabel, dempte de put, en liet de rotzooi achter:
21okt13, 15u23, Buitensingel

21okt13, 15u23, Buitensingel

21okt13, 15u23, Buitensingel

21okt13, 15u23, Buitensingel

21okt13, 15u23, Buitensingel

21okt13, 15u23, Buitensingel


De straat en de stedelijke fietsroute proper achter laten?
Jaja, je kan geen omelet maken zonder eieren te breken.
Maar wie een omelet bakt poets na afloop de pan proper, en ruimt de eierschalen op.
Zelfs de aannemer van het Forensisch Instituut ving bot bij deze staat in de staat.
De hel voor fietsers.

Om de hoek leverde Eandis een mooi stukje hemel: fietspadverlichting op aanvraag.

21okt13, 15u25, Gaardenierspad

21okt13, 15u25, Gaardenierspad

21okt13, 15u25, Gaardenierspad

21okt13, 15u25, Gaardenierspad

Het ideale lichtsysteem om langs de Bovenschelde richting Ghelamco Arena en Zwijnaarde te plaatsen?
Wie belt er minister Crevits?

13 Responses to “Eandis: hemel en hel.”

  1. JanG Says:

    Staat die lichtknop nu aan de linkerkant van het fietspad? Dat is dan nog voor verbetering vatbaar.

  2. Renaat Says:

    Hoewel het een goed idee kan zijn om verlichting niet permanent te laten branden, is het hele idee dat men eerst op een knop moet duwen op een paal die op de de linkerkant van een fietspad staat volkomen belachelijk. In soortgelijke situaties in Nederland werkt met o.a. met bewegingsdetectoren die het licht automatisch laten aanspringen indien er een fietser het fietspad nadert. Zo’n systeem lijkt me veel logischer en fietsvriendelijker.

    Is die drukknoppaal ’s avonds trouwen verlicht, of moeten mensen die daar niet bekend zijn zelf maar op het idee komen dat men ergens op een drukknop moet drukken?

    • Ronnius Says:

      En detectielus zou hier idd beter op zijn plaats zijn. Dan moet je niet zoeken naar de knop en stoppen om erop te drukken. Het kan mooi ogen, maar praktisch? Komaan zeg…

    • Jozef Says:

      Op het fietspad langs spoorlijn 59 (Gent-Antwerpen) staan op het grondgebied Beveren verlichtingspalen die automatisch voor je gaan branden en achter je weer uitgaan.

      • Renaat Says:

        Dat is een logische en goed werkende oplossing voor weinig gebruikte fietspaden. Niet een absurde drukknop.
        Ik vraag me af welke afspraken er hiervoor gemaakt zijn met de overheid. Het lijkt wel bijna een sponsorproject met het recht op het maken van reclame.

  3. Zeurpiet Says:

    Voor mij is die knop zeker geen voorbeeld van de hemel.

    Ik ben gevoelig voor het ecologische argument van géén constante verlichting en ik vind dit au fond best wel een goed idee.

    Helaas zie ik niet in waarom de “trigger” geen gelijkaardig systeem kan zijn als de fietsteller aan de Coupure. Dat ze die knop aan de LINKSE kant installeren maakt het allemaal nog erger: opnieuw een voorbeeld van infrastructuur die dwingt tot gevaarlijke situaties.

    Men zou het eens moeten proberen op een autoweg, zo’n knop, de kranten zouden er vol van staan.

  4. JanG Says:

    Dan moet je nog hopen dat je vooraf niet tegen de paal knalt als de weg nog onverlicht is. Hij mag dan wel aan de (verkeerde) rand staan, maar echt opvallen bij duisternis lijk hij niet te doen.

    • Winfried Huba Says:

      Geen nood bij de gebeurlijke aanrijding met deze paal op het pad. Men heeft namelijk ook aan de ‘ligfietser’ gedacht:
      De hoogte is zo gekozen, de bedieningsaanwijzing zo in verticale lijn geplaatst en de afgeschuinde bovenkant zo ontworpen dat de fietser vanaf de grond het licht gemakkelijk kan aansteken.

  5. Winfried Huba Says:

    Net in de EANDIS-shop (http://www.eandis.be/eandis/klant.htm) een nieuw soort fietslichtje gekocht dat enkel werkt indien er tegenliggers zijn.
    Het is gemakkelijk te bevestigen aan de rechterkant van uw fiets en door een gebeurlijke tegenligger op eenvoudige druk op een knop aan te zetten.
    Indien dat niet lukt kan het de tegenligger tot 55€ boete kosten natuurlijk.
    Fietsen wordt leuker met de dag.

  6. Sam Says:

    Nu vind je aan de ene kant van het gaardenierspad de aan-schakelaar en aan de andere zijde de rode en groene paaltje met “vind ik leuk/niet leuk”.
    Aan oprit/afrit Jan Yoensstraat staan nog een koppel rode & groene paaltjes.
    Vertrek je bvb. aan de Hakkeneistraat en rij je via het pad naar de afrit Jan Yoensstraat dan staan de rode & groene paaltjes toch weer links van je en aan de foute kant om aan te duiden wat je er
    van vond. Yeah right, aan de rechterzijde zouden ze tegen de appartementen aan staan.

    Kom je van de verlichte gaardeniersbrug afgereden naar de meersen en het gaardenierspad op dan staan er op de rechterkant, iets afgezonderd van de S-bocht de rode & groene paaltjes en kan je het licht vanaf die kant (nog) niet aan schakelen.
    Toch een vreemde plaats als je met een snelheid de verlichte brug komt afgereden en er nog het pad af moet om er aan te kunnen.
    In dit hele geval had men beter aan alle kanten van deze weg “vind ik leuk/niet leuk” paaltjes geplaatst, leuk= licht aan, niet leuk= licht blijft dan maar uit en gebruik je het niet.
    Momenteel zit je met de situatie dat je rijdend van zuid naar noord in het donker eerst op leuk of niet leuk kan drukken en de lichten pas kan aan schakelen nadat je het gaardenierspad bent gepasseerd.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: