Home

The making off, part 2, of “Net niet 2013”.

2 januari 2014

Op 18 oktober toonden we “The making off, part 1”.
Dit is part 2:

20okt13, 11u13, Isabellakaai

20okt13, 11u13, Isabellakaai

21okt13, 17u40, Isabellakaai

21okt13, 17u40, Isabellakaai

23okt13, 08u54, Isabellakaai

23okt13, 08u54, Isabellakaai

05nov13, 08u20, Isabellakaai

05nov13, 08u20, Isabellakaai

05nov13, 08u20, Isabellakaai

05nov13, 08u20, Isabellakaai

03dec13, 08u24, Isabellakaai

03dec13, 08u24, Isabellakaai

04dec13, 09u48, Isabellakaai

04dec13, 09u48, Isabellakaai

17dec13, 08u15, Isabellakaai

17dec13, 08u15, Isabellakaai

De aannemer maakte de belofte/overeenkomst/aankondiging om de onderdoorgang van Terplaetenbrug eind 2013 af te ronden nèt niet waar.
In Dendermonde zal een nieuwe brug twee maanden voor planning open gaan.
In Gent lukte het om de Recollettenbrug net voor het bouwverlof te openen.
Hier dus niet.
Het zal de opdrachtgever Waterwegen en Zeekanaal nog meer motiveren om einddata flou te houden.
Een groot drama is het hier niet.
Liever een perfect afgewerkte onderdoorgang dan één met blijvende bultziekten.
Het einde van de werf is in zicht:

20dec13, 15u41, Stropkaai

20dec13, 15u41, Stropkaai


Het is een “Net niet 2013”.
20dec13, 15u42, Stropkaai

20dec13, 15u42, Stropkaai


Belangrijkst is dat de ingebruikname van deze onderdoorgang goed begeleid wordt.
Deze missing link zal door fietsers die de ring willen dwarsen niet enkel gebruikt worden als deel van een rechte fietsroute, maar ook als “fietsverkeerswisselaar”.
Meerdere onderdoorgangen -bijvoorbeeld die aan de Jozef Guislainbrug– worden al zo gebruikt.
Fietsers die van de Sint-Lievenspoort komen en de ring willen dwarsen zullen nu eerder rechts via de Isabellakaai en de onderdoorgang fietsen, dan wel hun leven te riskeren door links naar de Stropkaai af te slaan.
Dat kan je bij andere fietsonderdoorgangen van de R40 -mits 21e eeuws sporenonderzoek- aflezen door olifantenpaadjes.
Aan beide kanten van de ring nemen auto’s die afslaan een loopje met de zone 30.
In de Stropkaai gaat het verkeer bergaf, wat door het weidse vergezicht meestal snel verkeer oplevert.
Ook aan de Isabellakaai zag ik “sportief rijgedrag”.
De Stropkaai is bovendien een sluiproute richting UZ (en verder).
Een fietsverkeerswisselaar en dergelijke autostromen zijn per definitie conflictueus.
Knippen van het inkomende autoverkeer vanuit de R40 is aanbevolen.
Anders wordt dit een fietsroute “assertives only”.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: