Een werf is pas realiteit als hij opgestart is.
Een werfrealisatie wordt pas een dagelijks gebruikte infrastructuur als het proper opgeruimd is.
Deze voormiddag leek het of de werf van de fietsonderdoorgang van Terplaetenbrug klaar was.
“Deze namiddag pas”, lachten de zeer vriendelijke werflui.

“We zijn nog wat aan het opruimen.”, klonk het aan de overzijde in een Oosters dialect.
Vanavond op weg naar huis dus even passeren om de helling te voelen.
Maar blijkbaar moet nog iemand zijn/haar zegen geven.
Nog even geduld dus.
Want ze is opgeruimd.
Klaar dus.
Of wacht men op een aanpassing van de verkeersveiligheid op de Stropkaai en Isabellakaai?
Geen slecht idee, maar laat het vooruit gaan… .
Voetbalsupporters zullen ze snel ontdekken.
En studenten.
En woon-werkverkeer van en naar Zwijnaarde, UZ, Ivago,… .
Ik vermoed dat men op de oplevering wacht, zoals bij een werf van een woning ook moet gebeuren door architect, bouwheer en aannemer… Indien het al in gebruik is, is het moeilijk om aan te tonen dat één of andere schade of gebrek aansprakelijkheid van de aannemer is en dus door de aannemer moet hersteld worden.
Ben er echt wel blij mee, zo’n gevaarlijke oversteekplek… En waar vroeger de Kinepolisparking was is zo’n fijn fietspad naast het water, echt handig.
Dat wist ik nog niet. Bedankt voor de info. 🙂
Die fietsweg geeft een handige verbinding tussen, bijvoorbeeld, de Zuid en de Stropkaai. Voor wie het niet weet zijn, kijk eens op
de kaart waarop fietswegen in blauwe stippellijn staan aangeduid. De naam is wel degelijk Vlienderpad en niet Vlinderpad. Een vliender is een vlierbessenstruik.
Vandaag nog steeds hekkens voor de ingangen van de volledig afgewerkte doorgang.
Nog altijd hekkens? Dat doet mij aan de Jan Delvinlaan denken
<grootvadermodus, met pijp in de mond> Jaren geleden is de Jan Delvinlaan opnieuw aangelegd. Op een bepaalde dag ging de straat terug open voor het verkeer en waren de werfwagens weg. Alleen het fietspad lag er onafgewerkt bij. Een paar maand later wilden we met Cycle for Life langs daar en vroegen aan Mobiliteit of het fietspad tegen die dag af zou zijn. Toen bleek dat het fietspad gewoonweg vergeten was.
Misschien is hier ook iemand de hekkens vergeten
Ondertussen is de onderdoorgang al een tweetal weken in gebruik, en ik ben een dagelijks gebruiker. Alleen blijft de toegang tot de onderdoorgang levensgevaarlijk. In de Stropkaai stadinwaarts rijden : ik doe elke morgen een schietgebedje ! Naast de geparkeerde vrachtwagens is het constant uitkijken voor
1) van de R40 komende auto’s, die de Stropkaai als sluipweg gebruiken, en bijgevolg “vlammen”.
2) Auto’s die van de Burggravenlaan naar de R40 rijden, en dus gewoon in de verboden richting rijden. Vandaag bijna overreden door een camionette aan +70 km/uur in de verboden richting.
Wanneer doet men hier eindelijk iets aan, Filip Watteeuw ?
Bijvoorbeeld :
1) Verkeersdrempel ter hoogte van de in- en uitrit van de onderdoorgang.
2) Duidelijke signalisatie op het wegdek : zone 30 en opgelet voor fietsers.
3) Duidelijke signalisatie via borden (C1 met onderbord in plaats van het altijd genegeerde C5) dat men hier met de auto niet in twee richtingen mag rijden.
Nog beter : Stropkaai knippen voor autoverkeer, ofwel een tweerichtingfietspad voorzien in de straat.
Twee paaltjes zoals in de Volderstraat. Zo eenvoudig is het. En liefst vóór een drama de beslissing uitlokt.
Ik wacht op een veiliger Stropkaai. Pas dan fiets ik naar het werk (firma Hendriks) …