Verhuizen

Ik was het al bijna vergeten.
Verhuizen kan moeilijk zijn.
Of simpel eenvoudig:

24jan14, 08u54, Charles de Kerchovelaan
24jan14, 08u54, Charles de Kerchovelaan
24jan14, 08u54, Charles de Kerchovelaan
24jan14, 08u54, Charles de Kerchovelaan

24jan14, 08u54, Charles de Kerchovelaan
24jan14, 08u54, Charles de Kerchovelaan

Het is de verhuis die telt.
Al de rest is bijzaak.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

5 gedachten over “Verhuizen”

  1. …Jammer dat ‘ de mensen’ zo weinig respect hebben voor elkaar !
    Iedereen die hier voorbij ‘ de verhuiswagen’ passeert én mss wel vloekt…verhuisd ook ooit wel eens !!!

  2. Het is nu niet om contrair te doen… maar als fietser heb ik het misschien nog liever zo. De koeriers en verhuiswagens die het volgens het boekje doen en een nauwe doorgang openlaten voor fietsers: zelfs dan kies ik er meestal voor om uit te wijken naar de weg of het voetpad. Iets claustrofobisch, denk ik. 🙂

  3. Hoewel ook verhuisfirma’s soms beter wat langer zouden nadenken over hoe ze de zaak best regelen, is het een vorm van hinder waar ik mij meestal het minst aan stoor omdat er in veel gevallen geen alternatief is.
    Wat men hier wel had kunnen doen, was de kegel voor de vrachtwagen wat meer naar links verplaatsen (tot op op de witte strepen tussen de rijbanen) en er twee extra kegels te plaatsen om dusdoende een afgescheiden ‘fietspad’ te creëren.
    Wat ik niet kan opmaken uit de foto is of het mogelijk was geweest om meer parallel met de huizen te parkeren.

  4. Wees maar gerust dat je daar gewoon evenwijdig met de huizen kunt parkeren. Zoals je op de eerste en laatste foto kunt zien, is de enige reden dat ze zo staan, het feit dat ze de laadbrug als liftje gebruiken om alles onmiddellijk op het eerste verdiep binnen te steken.

  5. Het is inderdaad alleen de plaats van de kegels die beter kan: maak een corridor voor fietsers vlakbij de vrachtwagen. De positie van de vrachtwagen is ideaal voor fietsers: auto’s kunnen niet meer met zijn tweeën naast mekaar, maar van het vrijgekomen baanvak schiet genoeg over om fietsers veilig door te laten. Veel beter dan een vrachtwagen die de helft van het fietspad inneemt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: