Kabelwerk: melding 147

Het lijkt een standaard modus operandi.
Men organisere een werf.
Men vrage hiervoor een officiële vergunning aan.
Men zette een bordje “fietsers afstappen”.
Men gaat zijn gang als zat men midden in een lege weide.
Zelfs op een tweerichtingsfietspad in het stadsdeel waar het wemelt van de wegenwerven:

03feb14, 16u00, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u00, Buitenring Sint-Denijs-Westrem

03feb14, 16u00, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u00, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u00, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u00, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u03, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u03, Buitenring Sint-Denijs-Westrem

Even bellen met de verantwoordelijke signalisatie.
“Ah meneer, wij mogen van de stad de helft van het fietspad innemen.”
Ik kon het niet laten terug te sneren dat ze méér dan twee derde innemen.
En vergat te zeggen dat je overdag met begeleiding een fietspad misschien een beetje kan innemen, en op het einde van de werkdag de werf in optimale omstandigheden kan achterlaten.
Je moet het wel willen organiseren natuurlijk…
En ja hoor, we willen allemaal glasvezelkabels, en we weten allemaal ook dat de winstmarges van Telecombedrijven hoog genoeg zijn om de glaskabelwerven optimaal te laten verlopen… voor de passanten van de werf.

03feb14, 16u07, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u07, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u08, Buitenring Sint-Denijs-Westrem
03feb14, 16u08, Buitenring Sint-Denijs-Westrem

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

2 gedachten over “Kabelwerk: melding 147”

  1. Eén iets dat me opvalt: de verantwoordelijken van de werf voor het nieuwe ziekenhuis complex hebben steeds snel en adequaat gereageerd op mijn meldingen omtrent vuil op het fietspad, vrachtwagens die het fietspad blokkeerden….Nutsfirma’s echter zijn blijkbaar onaantastbaar en vegen hun voeten aan alles.

  2. Dat fietspad getuigt sowieso ook weer van het schrijnende gebrek aan kennis van de verkeersregels door wegbeheerders en aannemers. De combinatie van ‘fietspadborden’ (D7) en evenwijdig onderbroken lijnen ter aanduiding van een fietspad is nooit toegestaan. Bovendien mag een fietspad van de tweede categorie (dus met onderbroken evenwijdige lijnen) enkel gebruikt worden als het rechts van de rijrichting ligt. M.a.w. zo’n fietspad kan nooit een tweerichtingsfietspad zijn.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s