Home

Antwerpsesteenweg

11 maart 2014

Antwerpse Steenweg

Antwerpsesteenweg

Wat is het probleem? Het aanliggende fietspad is te smal, auto op de lijn (er zijn ergere voorbeelden). Auto’s aan hoge snelheid rakelings naast U.

Dit alles maakt dat ik jammer genoeg nog zelden boodschappen doe aldaar.

7 Responses to “Antwerpsesteenweg”

  1. Thomas Says:

    Hier valt het nog mee, dikwijls staan ze met 2 wielen op het fietspad. Met een fietskar kan je dan niet anders dan gedeeltelijk op de rijweg te rijden, wat levensgevaarlijk is gezien het drukke verkeer… Maar als ik het goed heb zouden deze parkeerplaatsen verdwijnen om plaats te maken voor een vrijliggend fietspad.

    • Hubert Says:

      Het nieuwe fietspad zal ruimer zijn maar geen vrijliggende zijn Het zal een aanliggende zijn , dus de politie zal elke dag best een kijkje komen nemen om de kortparkeerders van het fietspad te verjagen

  2. JanG Says:

    Nooit begrepen waarom wegbeheerders de fietsers als buffer voor parkeerplaatsen gebruiken in plaats van omgekeerd. Blijkbaar zijn geparkeerde auto’s waardevoller dan fietsers?

  3. Wouter Says:

    er zijn jammer genoeg méér van dat soort plaatsen… Botermarkt (Ledeberg) Sint Lievenspoort (Dierentuinlaan) en van Keizersviaduct tot Sint Lievenslaan, Brusselsesteenweg…

    wie vult aan?

  4. Frans Says:

    Wie zo markeert, moet echt wel een fietshater zijn.

  5. agens Says:

    “Nooit begrepen waarom wegbeheerders de fietsers als buffer voor parkeerplaatsen gebruiken in plaats van omgekeerd.”

    Ik heb nog horen beweren dat de nabijheid van fietsers automobilisten verantwoordelijker doet rijden.

    Of dat fietsers bang zijn voor openzwaaiende autodeuren en dat passagiers daar roekelozer in zijn.

    Twee gevallen van Glaubensunwilligkeit.

    Gent telt letterlijk tientallen kilometers van dit soort fietspaden.
    Benieuwd wat de werkelijke reden hiervoor is.
    Onverschilligheid? Traditie? Moordlust?

  6. jandefietser Says:

    “Ik heb nog horen beweren dat de nabijheid van fietsers automobilisten verantwoordelijker doet rijden.”

    Er zijn de laatste vijf jaar twee fietsers omgekomen nadat een automobilist zijn portier opensmeet zonder te kijken. Dat zijn er, bijvoorbeeld, twee meer dan het aantal fietsdoden te wijten aan defecte fietsverlichting.

    Aan de ander kant: een fietspad rechts van de geparkeerde auto’s is dan weer gevaarlijker aan de kruispunten.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: