De hoop door verf

Darsen, de poort naar de haven en voor velen ook naar Oostakker, is een fietsramp.
Bijna zo erg als Moscoubrug tussen Ledeberg en Merelbeke.
Volgende week meer over de rampzalige Aquafinramp op Darsen.
Maar eerst: het hoopvolle van verf, of zeg je beter: de hoop door verf?

26mei14, 16u34, Darsen
26mei14, 16u34, Darsen
26mei14, 16u34, Darsen
26mei14, 16u34, Darsen

Dit kan maar één ding betekenen: de NMBSholding krijgt respect voor fietsers.
Voetgangers, fietsers en openbaar vervoer zijn nu eenmaal evidente bondgenoten voor een leefbaarder stad.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

2 gedachten over “De hoop door verf”

  1. Inderdaad hoopvol, want sinds de bouw van de tunnel is er bovenop helemaal niets meer gebeurd. Er is daar trouwens onwaarschijnlijk veel ongebruikte oppervlakte zonder enige bestemming.

  2. Yup. Dit is mijn dagelijks woon-werk-traject: huilen met de fiets. Een aantal jaren geleden heb ik het knooppunt Singel / Farmanstraat / Hogeweg, dus deze aaneenschakeling van probleempunten, eens gemeld bij de stad. Toen antwoord gekregen dat het bij Infrabel te doen was. En dan eens diep gezucht. Ik heb zelfs speciaal voor dit knooppunt mij een andere fiets gekocht, een Cortina met hele dikke banden.

    Maar op dit knooppunt zijn er ook problemen waar Infrabel niks kan doen: putten en verzakkingen op het fietspad bijvoorbeeld, door vrachtwagens die hun bocht over het fietspad nemen. Om nog te zwijgen over het puin en steengruis dat daardoor op het fietspad belandt.

    De huidige werken aan de spoor-overgang kunnen dan misschien goed nieuws zijn, het duurt helaas nooit lang vooraleer de goederen-sporen opnieuw verzakken en de fietsbanden opnieuw knallen.

    Off topic: een identiek probleem zien we trouwens bij vele overgangen van tramsporen. Mijn klachten die bij De Lijn belanden, krijgen een formeel antwoord: “Wij weigeren dit te op te lossen. Punt.” Bewijzen alhier. Waarmee ik bedoel: het kan dus altijd erger. NMBS probeert het probleem tenminste nog op te lossen, terwijl De Lijn liever zou hebben dat morgen niemand nog op een fiets stapt. En geen enkele politieker die blijkbaar iets tegen De Lijn durft te beginnen, zelfs Watteeuw niet. (kijk naar het dossier van de Kortrijksepoortstraat, bijvoorbeeld)

Plaats een reactie