Home

Fahrradzeit (10): verkeerslichten

12 augustus 2014

Sommigen noemen België een fietsland.
Misschien kunnen we de verkeerslichten als norm nemen?
De dag dat de verkeerslichtenregelingen fietsvriendelijk zijn is het ongeveer zover.
Fasering is het belangrijkste aspect daarvan.
21e eeuwse software dus.
Hardware is het andere.
Een paar lichtende detailvoorbeelden:

23jun14, 16u00, Dresden

23jun14, 16u00, Dresden

04jul14, 10u51, Berlijn

04jul14, 10u51, Berlijn

04jul14, 17u54, Berlijn

04jul14, 17u54, Berlijn

Het geloof in de functie van verkeerslichten heeft ook in Duitsland een steun in de rug nodig:

26jun14,13u24, Leipzig

26jun14,13u24, Leipzig

3 Responses to “Fahrradzeit (10): verkeerslichten”

  1. Frans Says:

    Op ooghoogte voor fietsers. Niet zoals hier.

  2. JanG Says:

    In Nederland zag ik ook verkeerslichten op ooghoogte, met rond de knop een led-cirkel die de tijd aangaf (hoe minder led branden, hoe minder wachttijd) dat je nog moest wachten op groen licht.

    • Hilde Says:

      Ik zag zelfs in Bulgarije (Gabrovo) voetgangerslichten die aftelden tot het groen werd. 🙂
      En graag ook goede afstelling en minder wachttijd. 45 seconden wachten tot het groen wordt nadat je op de knop duwde (Kasteellaan) is erg lang. Vooral omdat je daarna amper 15 seconden hebt om over te steken. En de auto’s staan intussen al te stampvoeten om weer door te rijden….
      Maar ik zag iemand van Fietsbult hier onlangs poolshoogte nemen, dus ik neem aan dat dit in de pijplijn zit!


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: