Home

Geel: melding 156

8 september 2014

Iets voorbij halfweg de brug stop ik.
De man duikt op in mijn linkerooghoek, wat me doet twijfelen.
Hij draagt een oversized wit T-shirt en te korte zwarte broek.
Zijn blik oogt nors, zijn stap primair hoekig.
Dat alles in mijn linkerooghoek.
Maar er is geen weg terug, de camera zit al voor mijn rechteroog, het linkeroog gaat dicht.
Zou hij weten dat ik hem uit beeld kan houden?
Dan moet ik inzoemen.
Beter niet.
Zo’n uitpuilende lens komt offensief over.
Niet zoomen dus.
Eén klik, en klaar.

04sep14, 19u44, Nieuwbrugkaai

04sep14, 19u44, Nieuwbrugkaai

Ik passeer hier nog genoeg.
Als de foto niet ok is kom ik morgen terug.

-“Waddest?”
Ai.
Zelfs zonder uitzoomen is ’t van dat.
“Die blokken, hé, mijnheer.”
-“Hoedat, die blokken.”
Het is een mededeling, geen vraag.
“Awel, sommige mensen zien die niet.”
-”Hoedat, die zien da nie.”
Oef, dat neigt naar een vraag.
“Die blokken zijn hier grijs”
-“Ahja?”
“Ja. En als het hier heel druk is zien sommige mensen die blokken niet.”
-“Oedat!”
Ai, geen vraag meer.
En die zwarte broek aan de rand van kleine balkon is véél te kort.
“Awel, aan uw kant is het geel en aan deze kant niet.”
-“Geel?”
“Ja geel, en hier grijs”
-“Maar da zie kik nie zulle”
“Ah nee?”
-“Ah nee, ik ben kleurenblind.”

4 Responses to “Geel: melding 156”

  1. Renaat Says:

    Die paaltjes zijn overigens niet veel beter. Zijn deze zo goed zichtbaar, zeker voor mensen met een wat minder goede ogen?

    En zijn ze wel nodig? En waarom volstaat dan één paaltje niet? Nu staan ze maar op een tussenafstand van 1,05 meter, veel te weinig natuurlijk.

  2. Frans Says:

    Tja, die gele betonblokken moeten het parkeergeweld indijken. Ze groeien als kool bij evenementen, zoals de Gentse Feesten. Minder omslachtig dan takelen, maar niet echt fraai in het stadsbeeld.

  3. Gert Says:

    Voor de helft van de passerende fietsers zijn deze blokken grijs en haast onzichtbaar. Voor al het andere verkeer in de Nieuwbrugkaai zijn ze overweldigend geel en zichtbaar. Ik vind ze gevaarlijk en veel te breed. Met gekleurde paaltjes bereik je even veel.

    Een gelijkaardige situatie heb je op de Visserij bij het begin van het aparte fietspad in beton dat naar het keizerspark leidt. Een grijze verlichtingspaal, pal op het grijze fietspad. Ik schrok me er al vaker een bult.


Geef een reactie

