Home

Den buiten

9 september 2014

Men neme een hoofdverkeersas, voorzien van degelijke gescheiden fietspaden.
Nevens die as klutse men een vrolijk bedrijven- en winkelcentrum.
Men reorganisere de hoofdverkeeras voor dat winkelparadijs.
Daarbij vergete men vooral niet om fietsers te vergeten:

12jul14, 15u28, Dendermondsesteenweg

12jul14, 15u28, Dendermondsesteenweg

Daarna improvisere men nog iets voor de schoon ogen van de fietsers:

12jul14, 15u28, Dendermondsesteenweg

12jul14, 15u28, Dendermondsesteenweg


Het is hier op den buiten, dus de mensen moeten er toch met hunne otto geraken, niewaar?
12jul14, 15u28, Dendermondsesteenweg

12jul14, 15u28, Dendermondsesteenweg

10 Responses to “Den buiten”

  1. bicky Says:

    Dit is geen officieel bord dus mag je gewoon over fietsen.
    Over een zebrapad fietsen is toegestaan maar heb je wel geen voorrang zoals een voetganger volgens het verkeersreglement
    http://www.lokalepolitie.be/5363/diensten/verkeer/91-oversteekplaats-voor-fietsers.html

    • baverhae Says:

      Aha: goed om weten.
      Onlangs een vervelend ‘momentje’ met oom agent gehad omdat ik, bij gebrek aan een oversteekplaats voor fietsers, al rijdend het zebrapad gebruikte om over te steken.
      “Jij daar: afstappen als je het zebrapad gebruikt” snauwde hij.
      “Moet ik lekker niet” riep ik terug.
      Dat ik geen voorrang had zoals voetgangers wist ik nu wel maar verder was ik niet zo zeker van mijn zaak en ik ben dus maar, als een kwajongen van middelbare leeftijd, vlug doorgefietst.
      Ik rij tegenwoordig rond met zo een hoopje uitgeprinte uittreksels uit het verkeersreglement in mijn rugzak om mijn gelijk aan te tonen in discussies met andere weggebruikers en dienaars van de wet. Er kan er nog wel ééntje bij in het mapje 🙂

  2. Chris Scuri Says:

    Goed dat het een vrijliggende fietspad is.
    Maar opnieuw zie ik dat de verharding uit klinkers bestaat: niet zo comfortabel vind ik en vroeg of laat krijgt men verzakkingen.

    Het bord is op zich duidelijk, weliswaar niks wettelijk verplichtend (men hoeft niet echt af te stappen, nooit eigenlijk over een zebrapad, dit is hierboven mooi duidelijk gesteld).

    Bij geen autoverkeer zou ikzelf met de fiets vóór dat zebrapad de baan overfietsen.

    Humoristich gebracht overigens. 🙂

  3. peter Says:

    ik dacht zelf dat men aan de overzijde, bij het verlaten van het winkelcentrum, en dergelijk plakkaat heeft neergepoot waar men de fietser in de tegenliggende rijrichting stuurt om dan via het voetpad het overliggend fietspad te bereiken om richting Gent te kunnen fietsen. Suggereren om fietsers in een tegengestelde rijrichting te sturen lijkt mij echt niet kunnen of zie ik dit verkeerd

  4. Marloes Says:

    Nu staat er een bord, daarvoor had je gewoon geen enkel idee wat nu de bedoeling was als fietser. En dan steek je daar braaf over, komende van Gent, en dan moet je nog een stuk terug op het fietspad. Ze hadden toch wel gewoon 1 parkeerplaats vrij kunnen laten zodat fietsers gewoon ter hoogte van het zebra op en af de parking konden rijden.

  5. Hubert Says:

    Zolang men de fiets niet als een volwaardig transportmiddel ziet zal het niet beteren.Goed fietspad ?voorlopig, men moet het fietspad in zelfde materiaal aanleggen als auto wegdek.Hier is fietspad een strook om de nutsvoorzieningen onder te stoppen ? en hoe zal het er binnen 5 jaar bijliggen ?

  6. Jozef Says:

    Dat bord heeft geen enkele juridische waarde, daarentegen de wegcode wel:
    Artikel 9.1.2.3°:”Wanneer de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen het fietspad moeten volgen, mogen zij dat verlaten om van richting te veranderen, om in te halen of om omheen een hindernis te rijden.”
    Je mag hier dus perfect tussen dat haagje het fietspad verlaten naar de voorsorteringsstrook voor auto’s naar links. Vanzelfsprekend voer je dan een manoeuvre uit, en moet je eerst voorrang verlenen aan het verkeer op de rijbaan. Als het druk is, ben je waarschijnlijk sneller overgestoken als voetganger (fiets aan de hand) over het zebrapad.


Geef een reactie

