Home

Werffiets (2)

31 oktober 2014

Bedrijfsfietsen bestaan al lang.
Ik vermoed (?) al sinds begin 20e eeuw.
Sidmar Arcelor Mittal heeft er nog steeds.
De NMBS heeft er.
Alle petrochemische bedrijven te lande.
Een bedrijf wil geen tijd verliezen.
Sommige werknemers organiseren zichzelf met dzelfde motivatie: tijd winnen.
Toen ik in de jaren 80 in Brussel werkte fietste ik sneller dan mijn collega’s in het minibusje van de hoofdwerkplek naar het bijhuis of de opslag.
(Ik werd te snel wagenziek, vandaar de fiets.)
Op de werf Brusselsesteenweg kan je soms een werfverantwoordelijke op de fiets spotten.

29aug14, 12u46, Brusselsesteenweg

29aug14, 12u46, Brusselsesteenweg

29aug14, 12u46, Brusselsesteenweg

29aug14, 12u46, Brusselsesteenweg


En kijk: ook op de werf Gent Sint-Pieters heeft iemand de fiets ontdekt.
24okt14, 09u21, Mathildeplein

24okt14, 09u21, Mathildeplein

24okt14, 09u21, Mathildeplein

24okt14, 09u21, Mathildeplein

Een berekende gok: hoe verder de werf vordert, hoe groter de afstanden, hoe meer werffietsen.

3 Responses to “Werffiets (2)”

  1. Eva VE Says:

    Jep, op domeinen van het UZ zie je ook vaak werknemers fietsen.

  2. Frans Says:

    Ik zie ook veel mensen fietsen in de gangen van het St-Pietersstation, maar het zijn zeker geen NMBS-medewerkers.


  3. Bij ons in het bedrijf zijn ook veel (werk)fietsen. Spijtig dat het beleid om te fietsen rond het bedrijf (forensen) minder activerend is.


Geef een reactie

