Home

Vrede

27 december 2014

24dec14, 17u54, Antwerpenplein

24dec14, 17u54, Antwerpenplein

Vrede op aarde aan alle paaltjes van goede wil.
De voorgeschiedenis lees je hier.
Een paar dagen ervoor had ik de kromme omega’s in een ooghoek al gezien.
Op Kerstavond ben ik even afgestapt om de beugels weg te buigen.
Too dangerous.
Jammer dat al die mensen van de Lijn, die er met tientallen passeren, hier geen ooghoek voor hadden.

8 Responses to “Vrede”

  1. Tim Roggeman Says:

    Is vooral ook een gemiste kans voor de stadswachten …
    Vraag mij af of er fietsende stadswachten bestaan om fietsinfra te checken?

  2. winfriedhuba Says:

    Die kun je zelf niet plooien, enkel met een auto. Sterk spul.
    De laatste beugel van de Antwerpse Steenweg staat al meer dan 5 jaar scheef en in de weg.
    Stalen (van) onhoffelijkheid.

  3. Frans Says:

    Och, ik heb eenmaal meegedaan aan een fietsdodenwake, op de Antwerpsesteenweg net voorbij de Grondwetlaan. Ik fietste mee met de groep onder begeleiding van de politie (per fiets). Toen wij voorbij de Dampoort reden stonden verschillende auto’s op het fietspad geparkeerd. Geen enkele begeleidende politieagent reageerde daarop. Mij zien ze nooit meer op zo’n activiteit.


    • Hooguit een paar jaar geleden gehoord van een agent die opgeroepen was voor verkeerd geparkeerde auto’s (de bussen van Delijn konden niet of nauwelijks door): “We kunnen er toch ons bed niet bijmaken”.
      Enkele weken later toen een chauffeur zijn auto op net diezelfde (foute) plaats parkeerde hoorde ik de uitstappende passagier zeggen “je mag hier niet parkeren hoor”. De reactie van de chauffeur: “ik parkeer al hier altijd en nog nooit problemen mee gehad”.
      Toch we raar dat sinds er, op diezelfde plaats, suggestiestroken geschilderd zijn er niet meer op die plaats geparkeerd wordt.

  4. ChrisS Says:

    Ik begrijp iets niet goed. Dit is er allicht niet gekomen door een Jerommeke, maar door een botsing, ongeval, …? -> dan is politie op de hoogte -> die kan het signaleren aan AWV.
    Of zie ik iets over het hoofd?

    • Renaat Says:

      De politie is lang niet altijd op de hoogte van ongevallen. Bij ongevallen zonder slachtoffers dient de politie sowieso niet opgeroepen te worden. (Ook bij ongevallen met enkel lichtgewonden wordt spijtig genoeg de politie er niet altijd bij gehaald.)
      En dan zwijg ik nog over de vele eenzijdige ongevallen waarbij er genoeg bestuurders zullen zijn die de kans grijpen vluchtmisdrijf te plegen.

      Ik sluit overigens ook niet uit dat in die gevallen dat er wel politie bij komt te kijken, de communicatie tussen overheidsdiensten faalt en dus de diensten die voor herstel van die infrastructuur instaan helemaal niet op de hoogte worden gebracht.

  5. Robin P. Says:

    Plooien naar de andere kant en er zal snel iets aan gebeuren!


Geef een reactie

