Home

Uitgelezen kans

10 augustus 2015

De Lijn maakt van de luwe augustusmaand gebruik om rond het Graaf Van Vlaanderenplein aan tramsporen te werken:

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

Fietsers krijgen een kleine omleiding voor de wielen:

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein


De tram op het verkeersbord heeft eerder iets van een rups🙂.

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

De Stad Gent is steeds ingenieuzer in zijn coördinatie van wegenwerken. Het kan niet anders of ze zal van deze uitgelezen kans gebruikmaken om deze vermalijde boordsteen te verlagen:

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

07aug15, Graaf Van Vlaanderenplein

Assertieve fietsers hebben van de boordstenen rond het Zuid zo goed als geen last. Voor kinderen en bejaarden zijn ze een kwelling.
Nu er door de werf van de Lijn geen fietsers kunnen passeren is dat een uitgelezen kans, ja toch?

Het werd hier al meermaals geschreven: wat zou het fijn zijn mocht werfsignalisatie méér zijn dan wat nadarhekkens en pijlen. Fietsers en voetgangers zijn gebaat met een geplastificeerd grondplannetje, waarop de omleiding getekend staat. Helderheid die weinig inspanning vraagt. Nu zie je vaak fietsers in hun haren krabben. Dergelijke plannetjes verschijnen steeds vaker op internet. Printen op A3-formaat. Plastificiëren. Ophangen met straps. Klaar. Zo eenvoudig kan fietsvriendelijkheid zijn.

7 Responses to “Uitgelezen kans”


  1. De strook tussen straat en tramsporen heeft ook scherpe boordstenen. Maar handigst zou zijn om de fiets- en voetgangersstrook Graaf van Vlaanderenplein om te wisselen, alle voetgangers die daar oversteken moeten toch naar de bushaltes en komen nu voortdurend in conflict met de fietsers. En graag nog een goede raad, volg aub de omleiding, ik kijk op de werken uit , je per fiets tussen werfverkeer en bussen murwen is levensgevaarlijk.

  2. Frans Says:

    De combinatie fietspad (stippellijn) en haaientanden vind ik dubbelzinnig. Voor de fietser is het duidelijk dat hij geen voorrang heeft, maar voor de automobilist veel minder. Wie zoiets bedenkt, gokt.


  3. Naar slechte gewoonte zijn de gele wegmarkeringen niet-reglementair.
    Hier zijn dus voorlopige rijstroken gemarkeerd … géén fietspad !
    En géén haaientanden.

  4. Els Casteels Says:

    Echt schandalig en gevaarlijk!


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: