Home

Paaltjes in de woonwijk

12 augustus 2015

We meldden het al hier: het doorgaand autoverkeer werd weggeknipt uit de Tuinwijklaan achter het station en uit de omliggende straten.

Nodeloos te zeggen dat niet iedereen daar gelukkig mee was. Het proefproject is dan ook vroegtijdig afgeblazen en de paaltjes zijn verwijderd.

Nodeloos te zeggen dat niet iedereen daar gelukkig mee is. Voor het fietsverkeer was de knip een verademing: in de wijk werd erg snel gereden en onvoorzichtig ingehaald door passerende automobilisten, en de paaltjes en perkjes stelden daar paal en perk aan.

In de juli-editie van Critical mass (zie facebook) werd dan ook symbolisch afscheid genomen van de paaltjes. Nog één keer mocht een paaltje het wegdek sieren.

30jul15, 17u45, Tuinwijklaan

30jul15, 17u45, Tuinwijklaan


Daarna werd het uitgewuifd met een hartelijk applaus.
30jul15, 17u47, Tuinwijklaan

30jul15, 17u47, Tuinwijklaan

6 Responses to “Paaltjes in de woonwijk”

  1. BL Says:

    Ik blijf ze missen, de paaltjes. Ik ben ook heel benieuwd naar de oplossing die ze dit najaar gaan voorstellen. De proefperiode die begin dit jaar aangekondigd werd van 3 maand is wel volledig gebruikt.


  2. ff héél erg geschrokken van die eerste foto🙂 RIP voor de paaltjes. Ik zit er hier ook zo op te hooooopen (drukke steenweg, think again)

  3. Frans Says:

    Paaltjes rond de voetgangerszone in het centrum, dat zou tenminste consequent zijn. Maar men blijft daar liever dweilen met de kraan open: qua (ontoereikend) politietoezicht kost dat wellicht handenvol geld. Een gericht lik-op-stukbeleid in de Tuinwijklaan is waarschijnlijk even efficiënt als paaltjes, maar wie durft dat?

  4. pvdm Says:

    Ik ben al een paar keer bijna aangereden door wagens die via de Tuinwijklaan snel de Voskenslaan willen oprijden. Gevaarlijk punt daar, altijd opletten geblazen voor gehaaste chauffeurs…

    PS:ik vind het erg vervelend en onpraktisch reageren hier, kunnen de reactiemogelijkheden aangepast worden zodat ook naam/url mogelijk is?

  5. pvdm Says:

    (ik vraag me nu net af: of moet je daar als fietser voorrang verlenen?)

  6. lisamarechal Says:

    Dit is op De Non, de Slet, en het Potteke met Vet herblogden reageerde:

    Met de vrijwilligers van de fietskeuken hadden we afgesproken om allemaal verkleed als paaltje mee te fietsen in deze editie van de Critical Mass. Groot was mijn teleurstelling toen ik de enige bleek die werkelijk voor paal stond.


Geef een reactie

