Home

Fietstoets (5)

2 september 2015

Fietstoets :

Waar : Henleykaai 84 Campus Mercator-Henleykaai.

Wat: heraanleggen voetpaden

Vaststelling: bij heraanleggen voetpad is de kans gemist om de toegang voor de fietsers te verbeteren.

Verantwoordelijken: moet de uitvoerder dit op eigen initiatief doen of moet de belanghebbende HoGent de nodige stappen zetten ?

Bereikbaarheid Campus: zoekende op website HoGent Campus Mercator-Henleykaai , is er niets te vinden over bereikbaarheid met de fiets. Alleen een duidelijk parkeerreglement en bereikbaarheid te voet.

Besluit: Schande !!!

Toegang naar fietsstalling

Toegang naar fietsstalling

Hoofdingang oa. enkele privé auto parkeerplaatsen

Hoofdingang oa. enkele privé auto parkeerplaatsen

Toegang parking

Toegang parking

4 Responses to “Fietstoets (5)”

  1. Frans Says:

    “Heraanleg” moet je hier ook zeer letterlijk nemen: enkel het trottoir, niet de boordstenen. Zo is het gemakkelijk. Dat was niet anders met de recente heraanleg van de fietspaden rond de Watersportbaan waar alle boordstenen op hun plaats zijn gebleven (zie recente post over de nieuwe toegang tot Palfijn).

  2. Vincent Says:

    Ik zou durven stellen dat dit er zat aan te komen. Als je zag hoe die aannemer zijn werken aanvatte: de Henleykaai is vrij breed, maar toch stonden grote trucks midden op de straat om hun ladingen te lossen, of stak de poep van een kraan heel ver uit. Met als gevolg dat wagens geen andere keuze hadden dan op het fietspad te rijden.

    Die vrachtwagens hadden gerust voor of achter de werken kunnen staan, iedereen had kunnen passeren en ze hadden plaats genoeg om hun werken uit te voeren.

    Die kranen hoefden niet zo of zo ver te staan of zo groot te zijn. Idem dit: iedereen had plaats genoeg gehad.

    Een jaar of zo geleden was het ook daar dat die graafmachine midden het fietspad geparkeerd stond (en een fietser het domme idee had gehad die dan maar vol te schrijven met alcohol stift).

    Geen idee of dat toen dezelfde aannemer was wel. Misschien helemaal niet.

    Maar als ze bij de werken zelf al geen rekening houden met het verkeer (auto’s, voetgangers, fietsen), dan zeker niet bij het effectief afwerken.

    Hopelijk is het niet idem dito in de Sint-Denijslaan waar ze zich ook totaal niks aantrekken van hoeveel plaats ze innemen en wie er al doen niet voorbij rijdt, fietst of stapt.

  3. Jozef Says:

    Als het u kan troosten: het gebeurt geregeld en overal dat met fietsers helemaal geen rekening gehouden wordt bij wegenwerken, ook in Temse.
    http://ft.bbforum.be/het_op_en_neer_fietspad_op_cauwerburg_-t626-7.html
    Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts verkondigt wel met grote trom dat de fiets steeds meer een valabel alternatief wordt in het woon- werkverkeer, en dat ervoor moet gezorgd worden dat er een veilige, comfortabele en snelle fietsinfrastructuur is (Gazet van Antwerpen van 4 september 2015). In werkelijkheid is het meestal wel anders.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: