Dodenwake Vic Tack, 9 oktober 2015 (2)

Dodenwakes zijn – zonder uitzondering – droeve herdenkingsmomenten.
Deze beelden zeggen meer dan woorden.
Ze laten de pijn en het verdriet aan het woord.

09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart
09okt15, Brugsevaart

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

3 gedachten over “Dodenwake Vic Tack, 9 oktober 2015 (2)”

    1. Er staan er in het Gentse al veel te veel, helaas. Ze zijn meer dan een krachtig signaal, als je ziet dat er altijd bloemen bij liggen. Ook na jaren.
      Wat ook opvalt, is dat op de plaatsen waar de infrastructuur overduidelijk de oorzaak van het ongeval was, de situatie vaak niet verandert. Ook niet na jaren…

  1. Extra pijnlijk in deze tragedie is dat het slachtoffer wellicht goed vertrouwd was met fietsgevaarlijke omstandigheden. Het Atheneum van Mariakerke waar hij school liep ligt immers in een uiterst fietsonvriendelijke straat: een lange, rechtlijnige laan dwars door woongebied waarvan een deel niet eens in zone 30 ligt, onder het voorwendsel dat die as het drukke doorgaand verkeer van de R4 naar de stad moet loodsen.

Plaats een reactie