Home

Werfetiquette

28 oktober 2015

Werven zijn -euh- werven.
Modder.
Stof.
Vertragingen.
Klachten.
Soms gepruts.
Soms vakwerk.
En op het einde: het lintjesknippen.

23okt15, Brusselsesteenweg

23okt15, Brusselsesteenweg

Voor alles bestaan er magazines, websites, lijstjes en scores.
Voor àlles.
Niet voor werven.
Beeld je in: een glanzend magazine met uitgebreide verslagen over het verloop van wegenwerven.
Top tiens van de beste ontwerpen.
Fotoreportages over het werfverloop.
Analyses over de geleverde technische kwaliteit.
Testaankoopbijdrages over de vlakheidsnorm.
Uitgebreide enquètes over de uiteindelijke verkeersleefbaarheid van het uitgevoerde ontwerp.
Waar wachten ze op, die ondernemers?
België heeft toch pakweg 5,8 miljoen mobiliteitsdeskundigen?
Daarnaast zijn er nog -minstens!- 2,7 miljoen werfspotters.
Als dat geen doelgroep is!

23okt15, Brusselsesteenweg

23okt15, Brusselsesteenweg

23okt15, Brusselsesteenweg

23okt15, Brusselsesteenweg

De werf Brusselsesteenweg verdient een plaats in een top 10.
Vraag me niet in welke top 10, gewoon een belangrijke top 10.
Er is een degelijke werfopvolging.
Grote efficiëntie.
Ik hoor de roddel dat ze drie weken voorsprong hebben op schema.
Wat mij betreft: 7,9 op 10 voor werfverloop.
Net geen 8.
Misschien motiveer ik dit ooit met een uitgebreide bult.
Want alles kan beter, het lijstje hoe het qua werfverloop beter kan zit in mijn hoofd.
Maar hieronder dè reden waarom het 7,9 werd, en geen 7,4.
Een half punt voor onderstaande werfetiquette!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

5 Responses to “Werfetiquette”

  1. Lodewijk Says:

    Als grote machines verschijnen
    om later weer te verdwijnen

    en een fietser krijgt moeilijke bergen
    om met hun handen door te sturen

    dan kan een foto niet verbergen
    dat ze werven moeten verduren

    en af en toe werven verwensen,
    maar ook al is de hinder nog zo hard

    weet dat werven niet blijven duren
    en ziedaar aan een fietser zijn wensen

    helpen warme werkende mensen
    die met hun groot kloppend hart

    hun stevige handen sturen,
    zo zou ik alle werven wensen!


  2. Grote infrastructuurwerken, zoals de BRAVOKO-werken in de Brabantdam, of aanleg van tram 4 naar Zwijnaarde worden wel degelijk af en toe opgevolgd met fotoreportages op Gentcement (www.gentcement.be).

    Bovenstaande werf van de Brusselsesteenweg is anderzijds weer inderdaad te weinig opgevolgd om goed te zijn, zeker door z’n schaal.

  3. J. Says:

    Alleen jammer dat in het reeds afgewerkte deel van de Brusselsesteenweg het klinkerfietspaden zijn… Zou men in dit deel kiezen voor asfalt, beton of klinkers?


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: