Home

Jaaroverzicht 2015 (1): de yang.

18 december 2015

Hoe?
Bijna Kerstvakantie?!
En nog zoveel om over te schrijven!
Dat wil drie dingen zeggen.

Ding 1.
Het beweegt.
Nog nooit liepen er in Gent tezelfdertijd zovéél grote wegenwerven die – nà hun afwerking- een duidelijke verbetering zullen meebrengen voor de Gentse fietsers.
Welke werven lopen nu nog?
– Nieuwevaart (de onderdoorgang is nog niet afgerond)

23okt15, Nieuwevaart / Apostelhuizen

23okt15, Nieuwevaart / Apostelhuizen

– Brusselsesteenweg

02nov15, Brusselsesteenweg

02nov15, Antwerpsesteenweg

– Antwerpsesteenweg

14dec15, Antwerpsesteenweg

14dec15, Antwerpsesteenweg

– Sint-Denijslaan

12nov15, Sint-Denijslaan / Kwartelstraat

12nov15, Sint-Denijslaan / Kwartelstraat

– Heerweg-Noord en Zuid

14aug15, Heerweg Noord

14aug15, Heerweg Noord

– Brabantdam (exit de kasseien!)
Kuiperskaai en brug naar de Krook

– Fietspad op de oude spoorwegbedding naar De Pinte

31okt15, Oudespoorweg

31okt15, Oudespoorweg

31okt15, Oudespoorweg

31okt15, Oudespoorweg

– Zwijnaardsesteenweg en De Pintelaan aan het UZ

Vasco Da Gamalaan aan het Kluizendok

Dat is véél, en een verdienste van het huidige èn het vroegere beleid.
Hierna schreef ik ding 2, en ding 3.
Je kent ons.
Een lange reeks woorden.
Objectiveren en nuanceren is het doel.
Fileren ook.
Maar vandaag even niet.
Vandaag tonen we enkel de yang, het warme.
De ying is voor komende weken.
En soms de ying èn de yang.
Zoals je weet zijn dat geen duale tegenstellingen.
Dus even diep ademhalen, en vandaag even niet alle minpunten die je scherpe oog ziet opsommen.
Want dit is een merci aan de vele mensen aan bureau’s, in vergaderzalen, in café’s, in werfcontainers, in het stof midden de brandende zon, of in de koude regen met de voeten in de modder.
Merci!

12 Responses to “Jaaroverzicht 2015 (1): de yang.”

  1. tdv Says:

    Antwerpsesteenweg is een ramp. Het fietspad ligt er nog maar pas en het ligt nu al bobbelig!

    • Frans Says:

      Kan iemand mij uitleggen waarom de parkeerstrook tussen het fietspad en het trottoir ligt?

    • Renaat Says:

      Zou het kunnen dat men bij de aanleg van het fietspad enkel de fundering heeft voorzien die nodig is voor het fietspad maar niet de fundering die noodzakelijk is om alle wringende krachten van de parkerende wagens op te vangen?

      Ik zeg niet dat dat de oorzaak is van het slecht liggende fietspad, het kan ook zijn dat het gewoon slecht is uitgelegd. Maar niets van incompetentie verbaast me nog als het gaat om de infrastructuur in België.

  2. Chris S Says:

    Het is Yin & Yang.

  3. jandefietser Says:

    Niet voor mij. Voor mij is het jing & jan.

  4. Lodewijk Says:

    Definieer “yang” voor fietsers a.u.b.
    Foto 1 is nog geen “yang”. Je weet wel: het vel van de beer…
    Foto 2 & 3 zijn geen “yang” want onvoldoende schuwafstand met parkeerstrook en betonklinkers
    Foto 4 is geen “yang” want betonklinkers en scherpe bochtstralen.
    Foto 5, 6 en 7 is geen “yang” tenzij dat éénrichtingsfietspaden zijn en er nog voetpaden komen.


    • Klopt Lodewijk, veel van wat nu wordt aangelegd is nog steeds ondermaats. Maar als je dat zeg wordt je al snel versleten voor een zagevent. “Het is toch beter dan vroeger”. Ja, dàt wel, maar dat is dan ook alles. Geen toekomstvisie en geen praktijkervaring bij de tekenaars, planners en andere (politieke & administratieve) verantwoordelijken.

      • Chris S Says:

        @ weapon Dat is – helaas – ook mijn ervaring. Wanneer ik nieuwe infrastructuurvoorbeelden toon aan een paar bevriende Nederlanders, bekijken ze deze ‘neen-knikkend’ en ik zie ze zo denken die domme Belgen.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: