Home

Vervoersmiddel

5 september 2016

De mens is een creatief beest.
Ook met fietsen.
Er bestaan bijgevolg veel varianten op de “klassieke” fiets.
En toch zie je soms nieuwe -euh- varianten, zeker als het gaat om zaken te vervoeren.

22jun16, Hundelgemsesteenweg

22jun16, Hundelgemsesteenweg

03sep16, Julius de Vigneplein

03sep16, Julius de Vigneplein

9 Responses to “Vervoersmiddel”

  1. Frederik Says:

    Mag eigenlijk niet he, een beladen fiets mag maximaal een meter breed zijn. Ik heb dat een tijd geleden nog opgezocht om naar IKEA te gaan. Daar voldoen een hele hoop meubels wel aan de maximumafmetingen om met de fiets vervoerd te worden.

    • Renaat Says:

      Wat ik nog belangrijker vind is dat, hoe leuk ik het ook vind, het in veel gevallen ook helemaal niet verantwoord is. Niet dat ik daarbij vergeet dat er nog een gigantische probleem bestaat met te zwaar en foutief beladen vrachtwagen en aanhangwagens maar als puntje bij paaltje komt kan men met zo’n ladingen echt niet snel uitwijken of een noodstop maken.

      Gelukkig worden er fietskoerierdiensten in het leven geroepen die wel uitgerust zijn om zulke ladingen te vervoeren.

    • Yves Says:

      Zo’n strijkplank is wel handig om voldoende afstand af te dwingen🙂

  2. David Says:

    Ik heb eens een kinderbed vervoerd:

  3. Stijn_VH Says:

    Ik maak er in december een sport van om m’n kerstboom met de fiets te gaan halen. die wordt dan uiteraard al voorzien van wat LED en reflecterend materiaal om in de sfeer te komen…

  4. jandefietser Says:

    Eens kijken. Eén van de dingen die ik ooit per fiets vervoerd heb was een keukenladder van 2m30 hoog. Perfect legaal: het ding vertikaal vastgemaakt aan mijn bagagedrager met 4 kleine touwtjes. Het verkeersreglement zegt hoe breed een lading mag zijn en hoever ze voor en achter mag uitsteken, maar zegt niets over de hoogte. Heb me nog nooit zo veilig op de fiets gevoeld als toen: alle automobilisten hielden afstand. Later nog eens overgedaan met een staande lamp en ook dat houdt automobilisten op een afstand.

    Verder is een Brompton vouwfiets een van de weinige vervoersmiddelen waarmee je een kopie van deszelve kan vervoeren. Ook dat weet ik uit ervaring.

    • Frederik Says:

      Je zegt “ooit”, dus misschien mocht het toen inderdaad, maar sinds 2003 is de maximumhoogte van een beladen fiets 2,5 meter.

      • jandefietser Says:

        Goed dat je het zegt. Niet dat ik echt dikwijls keukenladders moet vervoeren, het is al meer dan dertien jaar geleden, maar het is goed om weten. Al kwam de onderkant van mijn ladder waarschijnlijk niet meer dan 20cm van de grond.


Geef een reactie

