Als 60-plusser en lesgever “fietslessen voor volwassenen” gruwel ik bij dit soort toestanden. De slechte staat van wegdek, in dit geval een groef in lengte richting als gevolg van een uitgesleten voeg met de breedte van een fietsband. Dit is een hindernis gelijk aan een tramspoor en alleen met de juiste stuurtechniek te omzeilen.
Met andere woorden: een ideaal oefenparcours 🙂
En je vergeet de losliggende/verdwenen kasseien op dat stuk. Ze komen ze gelukkig relatief snel terug vastleggen maar je zal er maar in sukkelen.
Dat, gecombineerd met ontbrekende kasseien en een heerlijke gladheid met het minste weer. Een uitdaging op het parcours 😉
Ja, jammer! Het is nochtans een heel mooie doorsteek om te fietsen…
Gevaarlijk stuk, idd. Zeker als je met kleine wielen (plooifiets bijv.) rijdt en de stenen nat liggen.
Om dan nog te zwijgen over dat gootje, ook aan de Veerkaai trouwens. Ik wil de fietsers niet te eten geven die daardoor al een slippertje hebben gemaakt…
Een druk gebruikte fietsroute over mooie, maar nooit als fietspad ontworpen parkwegeltjes…
Maar ik heb een vraag:
Heb ik als fietser voorrang t.o.v. het autoverkeer als ik vanaf Veermanplein en Bavobrug de Nieuwbrugkaai oprijd? Heb ik als fietser voorrang t.o.v. het autoverkeer komend van de Van Eyckbrug als ik de Veerkaai verlaat?
De kasseien in het Coyendanspark liggen er even slecht bij.
Ook daar lengtegroeven, glad wegdek en losliggende/verdwenen kasseien.