Over de onderbroken witte streep

Wie een huis laat verbouwen wil dat de bouwvakkers veilig werken, zowel voor hun eigen veiligheid als voor de bewoners.
Een stadsbestuur die een straat laat verbouwen heeft diezelfde wens: veiligheid voor alles.
Maar aannemers gaan vaak over de onderbroken witte streep.
De Stad deed hier afgelopen decennia weinig aan.
En de politie liet betijen.
De kentering is merkbaar.
De stad stuurt nu controleurs op pad.
En kijk, ook de politie grijpt in:

14feb17, Visserij
14feb17, Visserij

Wil dat zeggen dat het daarmee op die werf koek en ei is?

16feb17, Visserij
16feb17, Visserij

Uiteraard niet:

16feb17, Visserij
16feb17, Visserij

Positief in dit verhaal: de politie patrouilleert tijdens de spitsuren op deze fietsstraat.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

9 gedachten over “Over de onderbroken witte streep”

  1. Een zeldzaam beeld! Het is gemakkelijker een foto te nemen van een sneeuwluipaard in het hooggebergte of van een porseleinhoen in de
    Bourgoyen.

      1. Ik betwijfel niet dat de Draken hun werk doen en waardeer hun aanwezigheid. Wel dat er veel te weinig zijn in verhouding tot het aantal overtredingen: een fietsstraat zoals de Visserij kan algauw hun dag vullen. Draken steken wellicht onwaarschijnlijk veel tijd in hun interventies, omdat overtreders maar blijven mekkeren (een beetje zoals een voetballer bij een rode kaart tergend traag naar de kleedkamer slentert), en zij beleefd moeten blijven.

  2. Ik had het eerst niet door, maar er staat geen politiecombi op die foto.

    Misschien is dat ook de reden waarom daar het probleem wel werd opgemerkt en aangepakt door een politieagent?

  3. “Positief in dit verhaal: de politie patrouilleert tijdens de spitsuren op deze fietsstraat.”

    Ik ben vandaag in deze fietsstraat voorbijgestoken door een flikkencombi. (Zonder zwaailichten, weliswaar.)

    Tja.

      1. Maandag heb ik iemand aangemaand om trager te rijden in een zone 30.
        Hij dreigde om me de keel over te snijden.

        Na zoiets laat ik mijn verkeersassertiviteit gewoonlijk een paar dagjes blauw blauw.

        1. Dat is een begrijpelijke reactie maar dat gaat niet om verkeersassertiviteit maar om verkeerscommunicatie.

          Uw boodschap aan die andere persoon om verantwoordelijkszin te hebben in zone 30 werd duidelijk niet geapprecieerd. Integendeel, die werd agressief beantwoord.

          Laat dat u niet tegenhouden om te communiceren in het verkeer. De andere was de verkeersagressor die liever niet had dat anderen zijn verkeersovertreding opmerkten.

          Zoals John Stuart Mill al schreef: “Bad men need nothing more to compass their ends, than that good men should look on and do nothing”.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s