Home

Fietslichtje

3 maart 2017

Zondagavond 20.30u op de fiets.
Donker en nat.
Een ‘Deliveroo-driver’ spreekt mij aan : ’Mevrouw kan ik je fietslichtje lenen? Anders riskeer ik een boete en jij hebt 2 achterlichten’
Lichtjes aarzelend geef ik hem mijn fietslichtje waarop hij prompt mijn adres op de smartphone intikt, om dan later het lichtje terug te bezorgen.
Maandag geen lichtje te zien.
Natuurlijk niet, hij moet eerst nog naar de winkel.
Dinsdag ook niets, tja …
Woensdagnamiddag vind ik een enveloppe in mijn brievenbus met een fijn tekstje en een pakje crackertjes.

170302-1

Dat doet deugd aan het hart.

9 Responses to “Fietslichtje”

  1. Frans Says:

    Een lichtend voorbeeld, maar wat een omslachtige wijze ook om toch maar verlicht te fietsen. Zo’n lampjes vind je toch overal en in alle vormen!


    • Mooi gebaar maar inderdaad, fietsen is hun core-business. Als je echter eens goed rondkijkt hoe bepaalde Deliveroo-medewerkers rondfietsen… Sommige verplaatsen zich met een half wrak, amper voorzien van verlichting – soms zie er nog eens één zonder verlichting – met de gsm in de hand op zoek naar het juiste adres… Da’s geen mooie (rijdende) reclame voor Deliveroo. Als zoiets meerdere avonden per week je bijverdienste is, dan is een set reserve-lichtjes toch best een kleine moeite/investering.

      Als zijn er ook andere, zo rijdt er één tussen met een koersfiets (met verlichting)
      waar ik best jaloers op ben. 🙂

      • Sam Says:

        Dag Bart en Frans

        Ik geef jullie volkomen gelijk! Er zijn er nog te veel onder ons die inderdaad in wrakken en amper verlicht rondrijden. Deliveroo controleert echter wel de fietsen van alle drivers voor ze een eerste keer de baan op mogen. Een fiets in stevige staat, een goede verlichting en werkende remmen behoren onder meer tot de voorwaarden.
        Zondagavond had ik wel degelijk mijn fietsverlichting bij, hele goeie en felle zelf, nog geen maand oud, oplaadbaar. En net dat laatste heeft mij toen de das omgedaan: mijn achterlicht hield het plots voor bekeken, batterij leeg. Mijn eigen domme schuld dat ik er nog niet aan gedacht had om ze eens op te laden.
        En dan moet een mens inventief zijn… gelukkig kwam ik Magda tegen 🙂

        Sam

  2. Kaat Says:

    Heeerlijk, dat vertrouwen! Kan enkel in Gent…?

  3. BraMMe Says:

    Overlaatst (praktisch) hetzelfde meegemaakt met een Deliveroo-koerier!

  4. Birgit DF Says:

    Dit heb ik nog niet meegemaakt. Wel al gehad dat een man vroeg of hij kort bij mij mocht blijven fietsen.
    Hij kreeg zijn achterlicht niet meer aan de praat (om 10 uur ’s avonds) en wou in de buurt blijven voor de zichtbaarheid. Hij had verder wel een degelijke fiets en een degelijke uitrusting dus ik ga er nog steeds vanuit dat dit ‘oprechte’ pech was.

  5. poezemie Says:

    Wat leuk! En leuk dat je dit met ons deelt. Ook daarvoor dankjewel.

  6. Hilde Says:

    Da’s een nadeel aan oplaadbare lampjes. Ze kunnen op de meest onverwachte momenten plots uitvallen.
    Er zijn gelukkig ook betere alternatieven. Of je achterlicht ook op je naafdynamo aansluiten.


Geef een reactie

